Reklama
Reklama
Testy

Soundcraft GB2-32 – budżetowa 36-kanałowa konsoleta przodowa i monitorowa wysokiej klasy

26.04.2010

Soundcraft_GB2

Budżet rządzi zakupami. Nie da się ukryć, że podstawowym parametrem przy dokonywaniu jakichkolwiek zakupów jest cena. Konsoleta to drugi co do wielkości z naszych wydatków, po systemie nagłośnieniowym. A nie zapominajmy, że nasz tor audio będzie brzmiał tak dobrze, jak… najgorszy element łańcucha. Często to właśnie na konsolecie próbuje się oszczędzać. Ileż to razy widziałem w klubie nagłośnienie za 50k PLN i więcej współpracujące z mikserem za 2k PLN.

Jan Marek

Więcej…
 

Roland BA330 – przenośny stereofoniczny system nagłośnieniowy dla muzyków na baterie i akumulatorki

26.02.2010

Roland_BA-330_insert

Wzmacniacz plus zestaw głośnikowy stereo z czterokanałowym mikserem na pokładzie, który gra nawet 10-15 godzin na kilku bateriach typu paluszek AA? To albo bardzo dobra bajka na dobranoc, albo… Roland BA-330.

Bartek Lewandowski

Więcej…
 

Beyerdynamic OPUS 600 669 SET – nowoczesny zestaw bezprzewodowy true diversity z nadajnikiem do ręki

18.02.2010

Beyerdynamic_OPUS600

Beyerdynamic to marka powszechnie uznana na świecie. W naszym kraju bardziej kojarzona ze słuchawkami, niż z mikrofonami i systemami bezprzewodowymi. Ale ten, kto choć raz wypróbował i kupił do swojego stuffu scenicznego mikrofon beyerdynamica zapewne zainteresuje się również zestawem bezprzewodowym. Bo ten zestaw daje możliwość korzystania z mikrofonu beyerdynamica. A to nie jedyna zaleta…

Jan Marek

Więcej…
 

Fostex LR16 – 16-kanałowy cyfrowy mikser 16:4:2 i 18-śladowy rejestrator twardodyskowy

21.12.2009

Fostex_LR16

Wielośladowe sprzętowe rejestratory twardodyskowe cieszą się nieustająca popularnością. Zwłaszcza modele łączące funkcjonalność rejestratora i miksera. Do niedawna jednak większość urządzeń tego typu była obarczona sporymi ograniczeniami ilościowymi. Najczęściej ograniczona była liczba jednocześnie rejestrowanych kanałów, maksymalna ilość kanałów była umniejszana, jeśli stosowaliśmy zapis 24-bitowy itd. itp. Rozwój technologii sprawił jednak, że takie ograniczenia w najnowszych modelach nie mają miejsca. Dlatego z nieukrywanym zainteresowaniem zabrałem się za testowanie najnowszego rejestratora weterana na rynku rejestratorów twardodyskowych – japońskiej firmy Fostex.

Radek Barczak

Więcej…
 

Proel SPI4CH Passive Splitter – tani 4-kanałowy pasywny spliter mikrofonowy

29.11.2009

Proel_SPI4CH_insert

No i mamy kolejny splitter w testach. Tym razem jest to pasywny splitter z 4 niezależnymi kanałami, separowanymi transformatorem o przekładni 1:1 o wysokiej impedancji wejściowej. O tyle jest to interesujące urządzenie, że kosztuje zaledwie około 700 zł!

Jacek Szulc

Więcej…
 

Palmer PMS-02 Microphone Splitter Box – 2-kanałowy spliter mikrofonowy z 3 wyjściami na kanał

20.11.2009

Palmer_PMS-02Dosyć często podczas realizacji koncertów czy też nagrań plenerowych stajemy przed problem jak rozdzielić sygnał z mikrofonu na dwa tory – jeden dla potrzeb nagłośnienia, drugi dla potrzeb systemy rejestrującego. Metody są dwie – dostawić drugi mikrofon 😉 albo zastosować spliter rozszywający sygnał z jednego mikrofonu na dwa wyjścia.

Jacek Szulc

Więcej…
 

Palmer Daccapo Reamping Box – DI-box do reampingu nagrań gitar i wzmacniaczy gitarowych

22.09.2009

Palmer_Daccapo_insertPośród technik studyjnych przy nagrywaniu gitar, które w ostatnich latach przybierają na znaczeniu, coraz większe znaczenie ma technika reampingu. Gitary są nagrywane przez wzmacniacze / mikrofony (lub wirtualne wzmacniacze komputerowe), ale równolegle jest zapisywany ślad „czystego” sygnału z gitary. Sposoby „rozszycia” sygnału na tor gitarowy z efektami stompbox i wzmacniaczami oraz na wejście liniowe interfejsu audio były poruszone w teście L.R.Baggs Para Acoustic DI. Tym razem skupimy się na wyprowadzeniu sygnału z interfejsu audio do wzmacniacza gitarowego.

Radek Barczak, Jacek Szulc

Więcej…
 

FBT Pro PSR230A – wszechstronny aktywny sterowany sieciowo zestaw głośnikowy 2×15” + 2” 1300W RMS

19.09.2009

FBT_PSR230A_insertWłoscy producenci sprzętu nagłośnieniowego należą od pewnego czasu do liderów nowoczesnych rozwiązań. O ile „amerykańskie” firmy postawiły na fabryki w Chinach – z czym siłą rzeczy wiąże się obniżenie jakości – to włoscy producenci trzymają się własnych fabryk. I o ile samochody Włosi ponoć robią z makaronu (nie licząc może Ferrari :-)), to sprzęt nagłośnieniowy ma „niemiecką” jakość.

Jan Marek

Więcej…
 

Beyerdynamic OPUS100 model OPUS168 mkII, OPUS155 mkII – niskobudżetowe markowe systemy bezprzewodowe

08.09.2009

Beyerdynamic_OPUS100 Przyjęło się w Polsce, że dobry mikrofon to Shure, a dobry zestaw bezprzewodowy to Sennheiser. U naszych sąsiadów zza Odry z powyższymi markami skutecznie konkuruje Beyerdynamic. W Polsce Beyerdynamic ma opinię dobrego, ale drogiego sprzętu, nie na przeciętną kieszeń większości z nas. Tymczasem pojawiła się seria zestawów Beyerdynamic OPUS 100 mkII – seria, która jest przystępna cenowo i oferuje całe dobrodziejstwo jakości Beyerdynamic.

Jan Marek, Radek Barczak

Więcej…
 

Korg MR-2000S – 1-bitowy rejestrator stereo 2.8 MHz DSD i 5.6 MHz oraz 16-bit i 24-bit/192 kHz

22.06.2009

Korg_MS2000RW realiach studia domowego często zapominamy o perwersyjnym dążeniu do najwyższej jakości. Zadowalamy się półśrodkami, erzacami udając, że przecież i tak na koniec wszystko ląduje w jakości mp3… Maksymalnie dużo robimy w komputerze, bo wyjście na zewnątrz wymaga drogich klocków. Chwytamy się na lep „analogowości” i kupujemy „analogowe” dopalacze DSP typu SSL, Focusrite czy UAD. Nie to, że to złe rozwiązanie, ale jednak wymaga pewnej… przewrotności – również z naszej strony 🙂 Nie oszukujmy się jednak. NIGDY domena cyfrowa nie zastąpi analogowych klocków. Może się zbliżyć do działającej na wyobrażenie „analogowej” jakości, ale nigdy nie zastąpi analoga.

Radek Barczak

Więcej…
 

Zoom H2 – przenośny rejestrator audio na karty SD z 4 wbudowanymi mikrofonami pojemnościowymi

28.04.2009

ZOOM_H2Wielu z nas staje przed problemem nagrania na szybko jakiegoś materiału: koncertu, próby czy codziennych ćwiczeń celem późniejszej analizy. Sposobów jest wiele, ale z reguły wymagają walizki sprzętu i podręcznej elektrowni. Co jednak, gdy nie mamy już miejsca na kolejną walizkę? Tak się akurat złożyło, że chodziło mi po głowie rejestrowanie prób mojego zespołu, więc zacząłem przeglądać oferowane na rynku urządzenia. Sprzęt miał charakteryzować się niewielkimi gabarytami i przyzwoitymi możliwościami.

Krzysztof „Gambit” Stanisz

Więcej…
 

Superlux PRA-638 – pojemnościowy mikrofon do nagłaśniania gitar elektrycznych i akustycznych

27.01.2009

Superlux_PRA638Gitary nagrywamy często. Bo i gitarologów jest najwięcej :-0 Stąd liczne są poszukiwania doskonalszego sposobu omikrofonowania, który by oddawał naturalność brzmienia gitary. Analizują szereg problemów związanych z ujęciami gitar firma Superlux postawiła na znane rozwiązanie, choć stosowane rzadko – konstrukcję z kapsułą umieszczoną w okrągłym płaskim sitku.

Radek Barczak

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 11
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama