Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 - dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar...

RCF EVOX 5 - aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość - RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 - dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J...

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI - aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach - w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study...

FBT VERTUS MLA608a, MLA801a, CLA604a, CLA208Sa – aktywny line array ze zmienną (MLA) oraz stałą (CLA) kierunkowością

systemy line array

FBT_VERTUS_0VERTUS to seria 3 aktywnych kolumn głośnikowych oraz subwoofera. Produkty zasadniczo dzielą się na dwie koncepcje MLA (Mixed Control Line Array) oraz CLA (Column Line Array)


FBT_VERTUS_1 Jak już zostało wspomniane, w tym systemie nie znajdziemy tradycyjnych wielodrożnych zestawów głośnikowych wyrównanych liniowo. Vertus to wysokie i smukłe kolumny głośnikowe. Zacznijmy od MLA608a. Jest to kolumna konstrukcji bass reflex odpowiedzialna ze średnie i niskie częstotliwości. Gra w niej 6 głośników o średnicy 8'' z 2'' cewką, każdy zasilany 200W wzmacniaczem klasy D. Łącznie usłyszymy maksymalnie 132/136 dB SPL oraz pasmo 60Hz-20kHz.

Co najważniejsze, jest to kolumna z cyfrową regulacją kierunkowości, odbywającą się za pomocą komputera (RS-485) lub przełączników z tyłu kolumny. Kierunkowość wertykalną można zmieniać w zakresie +5 do -25° z szerokością wiązki między 5° a 25/40°. Jeśli chodzi o dyspersję horyzontalną wynosi ona 90°. Wbudowany procesor DSP odpowiada za całość przetwarzania i oferuje 8 presetów. Na panelu znajdziemy złącza XLR, XLR link, oraz XLR z filtrem górnoprzepustowym, pojawi się tam także regulator głośności, wybór presetu, 7-krokowy wybór kąta, 8-krokowa regulacja szerokości, filtr górnoprzepustowy, ground-lift, wejście/wyjście RJ45. Kolumna przygotowana są do modularnej pracy, dzięki czemu możemy zbudować kolumnę o mocy 4000W i najniższej kontrolowanej częstotliwości 100Hz, oraz współpracy z subwooferem z serii MITUS.FBT_VERTUS_2

MLA801a natomiast jest to kolumna wysokotonowa. Tutaj głośników jest już 8, jest to neodymowy sprzęt firmy B&C, oczywiście są mniejsze – 0,75'' i osadzone w falowodzie. Każdy ma przydzielone 30W mocy ze wzmacniacza klasy D. Kolumna pracuje od 1,8kHz do 20kHz oraz osiąga 134/138dB SPL. Za formowanie wiązki zgodnie z poleceniami użytkownika odpowiadają zarówno cyfrowe jak i mechaniczne technologie, pozwalające na sterowanie wiązką w tych samych zakresach kątów co u poprzednika. Jeśli chodzi o cyfrowe kształtowanie wiadomo – procesor DSP, mechanicznie natomiast wspomaga go 8 motorków, kontrolowanych przez mikroprocesor, które ustawiają odpowiednio falowody ze skokiem 0,01°. Dyspersja horyzontalna także wynosi 90°, a i tylni panel wygląda dokładnie tak samo jak u 608.FBT_VERTUS_3

 

Jeśli chodzi o CLA, są to już kolumny bardziej tradycyjne ze stałą dyspersją na poziomie 100°Hx20°V. CLA604a to dwudrożna konstrukcja 6x4'' + 4x1'', 400W+100W klasy D. Pasmo przenoszenia kolumny to 100Hz-20kHz a max SPL to 122/126dB. Kolumna wyposażona jest w procesor DSP z 8 presetami korekcji. Na panelu kontrolnym zobaczymy pokrętło głośności, kontroler presetu, filtr górnoprzepustowy oraz kontrolki. Złącza? Tradycyjnie XLRy oraz powercony. Kolumna również może pracować w trybie modularnym, dzięki czemu można złączyć 6600W system (system stereo zbudowany z 3x608a oraz 3x208Sa). Kolumna jest lekka, waży 8kg.FBT_VERTUS_4

Jeśli chodzi o CLA280Sa, aktywny subwoofer, to złożony jest on z dwóch 8'' głośników w obudowie bass reflex, zasilanych 600W końcówką klasy D. Sub przenosi pasmo 45-150Hz i osiąga 125/129dB SPL. Procesor DSP dysponuje 4 presetami. Urządzenie dysponuje gniazdami combo XLR/jack jeśli chodzi o wejścia stereo i linkujące, oraz wyjście z filtrem górnoprzepustowym na XLR. Na panelu znajdziemy oczywiście pokrętło głośności oraz zmianę polaryzacji. Obudowę suba wykonano ze sklejki brzozowej i wyposażono ją w niezbędne to pracy z kolumnami gniazdami. Więcej informacji na stronie producenta.

Dystrybutor: FX Music

 

test FBT Vertus CLA 604a + CLA 208SA - wyrównany liniowo aktywny system nagłośnieniowy

 

Tagi: FBT VERTUS MLA608a, MLA801a, CLA604a, CLA208Sa, line array, line array sterowany cyfrowo, line array zmienna kierunkowość, nagłośnienie z formowaniem wiązki, kolumny ze zmienną dyspersją

Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 - nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie - Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało... Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było...

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu...

Neumann KSM104 - mikrofon pojemnościowy

Neumann_KSM104_calyProfesjonalny pojemnościowy mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: rnerka
  • pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz
  • czułość: 4.5 mV/Pa
  • aplikacje: wokal, teatr, profesjonalne sceny

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów - słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła... Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy... Zresztą - sami zobaczcie ;)

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać ;) Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko - lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres - wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu... Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Tematy pokrewne

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama