05.03.2013
miksery cyfrowe
Upgrade do wersji „T” uczyni z naszej doładowanej już i tak konsolety wersję do teatru. Oprogramowanie to wprowadza kilka bardzo przydatnych funkcji, które potrafią zdecydowanie usprawnić pracę realizatora. Do tej pory obecne z resztą tylko w większym SD7T, najczęściej używanym w West End (UK) oraz Broadway.
Wymagająca praca realizatora w teatrze była przedmiotem pracy DiGiCo we współpracy z Andrew Bruce przez dekadę. Wtedy powstał SD7T, który proponował niespotykane rozwiązania w tej dziedzinie. Proponuje na przykład rozwiązanie na duży ruch na scenie i wiele aktorów schodzacych i wchodzących na nią w różnych rolach, ubraniach itd. SD9T w tym przypadku proponuje funkcję Auto Update Cue pozwalająca aktualizować ustawienia parametrów kanałów dla określonych wejść i aliasów, na przykład jeśli możemy chcieć zmienić korekcję dla konkretnej postaci, lecz nie chcemy jej mieć gdy pojawia się w kapeluszu. Tworzymy zatem alias „z kapeluszem” dzięki czemu wszystkie zmiany nie będą aktualizowane dla tego aliasu. Dwa arkusze Channels Cue Page oraz Module Cue Page pozwalają zaprogramować każdy aspekt listy Cue List, z której następnie przy pomocy programowania kolejnej strony jaką jest Visual CG możemy przyporządkowywać 4-rem kanałom CG obecnym w konsolecie SD9T wszystko co wcześniej zapisaliśmy. Jednym z nowszych narzędzi jest też funkcja Players. Pozwala ona ominąć wczytywanie presetów dla każdego aliasu, redukując tę czynność do wybrania aktora który gra określoną rolę. Soft SD9T wspiera wszystko to co zostało dodane do SD9 w wersji Supercharged, czyli więcej kanałów, dynamiczne EQ, multibandy, ducker, digitubes, mutlichannel inputs, procesory efektów, 2 tryby EQ itd. Dostępna jest także funkcja Set Spill. Więcej informacji w teście Digico SD9 Supercharged oraz na stronie producenta.
Dystrybutor: Polsound
Tagi: DiGiCo SD9T – nowy „teatralny” soft do SD9, konsoleta do teatru, cyfrowa konsoleta do teatru, konsoleta audio do przedstawień teatralnych, jaki mikser cyfrowy do sztuk teatralnych