Reklama
Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 – dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar…

RCF EVOX 5 – aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość – RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 – dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J…

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI – aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach – w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study…

Dwudniowe warsztaty nagłośnieniowe Akademia MACKIE w Krakowie z realizacji dźwięku live na koncertach – strojenie systemów nagłośnieniowych oraz zasady miksowania koncertowego zespołów popowych i rockowych

inne

Akademia_Mackie_00_60We wtorek i środę 15-16 lipca 2014 w Krakowie odbędą się dwudniowe warsztaty nagłośnieniowe z wykorzystaniem sprzętu takich marek, jak Mackie, EAW, MiPRO. Tematem będzie strojenie systemów nagłośnieniowych oraz zasady miksowania koncertowego zespołów popowych i rockowych.

 

 Akademia_Mackie_01

Zgodnie z sugestiami po ubiegłorocznych warsztatach, tym razem poruszymy dwa tematy: strojenie systemów nagłośnieniowych (w tym monitorów) oraz miks popowy i rockowy w warunkach koncertowych. Po tych warsztatach kwestia prawidłowego i skutecznego strojenia systemu nagłośnieniowego nie będzie stanowić żadnego problemu, a brzmienie miksów koncertów na pewno będzie efektowniejsze. Warsztaty są skierowane głównie do realizatorów domów kultury, a także właścicieli firm nagłośnieniowych oraz realizatorów freelancerów. Program jest tak ułożony, by zapewnić zarówno podstawy teoretyczne, jak i od strony praktycznej pomóc wypracować skuteczny styl pracy przy strojeniu systemów PA oraz przy miksowaniu koncertów.

Partnerem technologicznym warsztatów Akademia Mackie jest firma Music Info – przedstawiciel w Polsce firmy MiPRO oraz koncernu LOUD Technologies, właściciela takich marek, jak EAW i Mackie.

Akademia_Mackie_02

Pierwszy dzień warsztatów to w przewadze dzień teorii, choć nie do końca. Na początek zostanie szczegółowo omówiona tematyka strojenia systemów, wyrównywania czasowego subbasów i zestawów szerokopasmowych oraz filtrowania sygnałów. Poświęcimy też dłuższą chwilę na optymalne stosowanie korektorów, zarówno parametrycznych, jak tercjowych. Następnie przeprowadzimy ćwiczenia ze strojenia systemu nagłośnieniowego – każdy będzie mógł własnoręcznie wystroić system nagłośnieniowy korzystając z ewentualnej pomocy prowadzących warsztaty.

Kolejnym etapem będzie omówienie elementów i technik miksowania, które w zasadniczy sposób mogą podnieść jakość brzmienia naszych miksów. Poruszymy takie kwestie, jak grupy, kompresja równoległa, miksowanie do szyny, kompresja post-fader. To przyda się w następny etapie szkolenia: zasady miksu koncertowego dwóch gatunków muzycznych, pop oraz rock. Po kolei omówimy każdą grupę instrumentów, sposoby traktowania w miksie, jakie sygnały filtrować filtrami dolnozaporowymi, na jakich częstotliwościach „podcinać” sygnały oraz jak optymalnie dobrać ustawienia korekcji dla różnych źródeł dźwięku. Następnie na tapetę wejdą procesory dynamiczne – na początek bramki (Gate), ekspandery oraz ducking. Omówimy też kwestię kompresowania – kiedy stosować i do jakich sygnałów i jak ją ustawiać. Kolejnym elementem będzie stosowanie procesorów efektów, a na koniec zajmiemy się kwestią proporcji sygnałów w miksie i sposobami na uzyskanie klarownego, ale „klejącego” się miksu kapeli. Uzupełnieniem warsztatów będzie prezentacja sposobów wykorzystania tabletów Apple iPad z iOS oraz tabletów na systemie Android w codziennej pracy nagłośnieniowej i koncertowej.

Podobnie jak w ubiegłym roku, tak i w tym podczas warsztatów będzie nas wspierać zespół muzyczny. Warsztaty zakończą się drugiego dnia koncertem, w którym poszczególne utwory zostaną zmiksowane przez uczestników warsztatów.

Część teoretyczna warsztatów rozpoczyna się pierwszego dnia o godzinie 12:00, jednak już od godziny 10:00 będziemy do Waszej dyspozycji, byście mogli zaznajomić się z mikserami, pogadać o sprzęcie i ewentualnych problemach, z jakimi stykacie się w pracy jako realizatorzy. Pierwszego dnia warsztaty kończą się o godzinie 19:00, po czym wybieramy się na imprezkę integracyjną 🙂 Następnego dnia startujemy z warsztatami od godziny 9:00. W pierwszej części dnia ćwiczymy strojenie systemów nagłośnieniowych. Od godziny 14:00 do dyspozycji będzie zespół – będziemy miksować utwory, które zespół zagra na koniec warsztatów – koncert kończący warsztaty przewidziany jest na godzinę 19:00.

Podczas warsztatów będziemy mieli do dyspozycji miksery firmy Mackie DL-1608, DL-806 oraz analogowe Mackie VLZ4 oraz ONYX.

Podczas warsztatów przewidujemy maksymalnie 3 osoby na jedną konsoletę. Partner technologiczny – firma Music Info – przygotowuje bardzo atrakcyjną ofertę specjalną dla uczestników warsztatów 🙂 Uczestnicy na zakończenie otrzymają oficjalne certyfikaty ukończenia warsztatów ze strojenia systemów nagłośnieniowych i miksu koncertowego.

Warsztaty poprowadzi Tomasz Pawłowski – realizator zespołu Czesław Śpiewa oraz inżynier systemów nagłośnieniowych i realizator w firmie Sound&Light Service. Wpierać go będzie Bartosz „Herkules” Jurga – monitorowiec zespołu Strachy Na Lachy i realizator współpracujący z firmą FOTIS Sound, a także Radek Barczak – założyciel i redaktor portali E-MUZYK.pl i PortalNaglosnieniowy.pl oraz czynny realizator współpracujący m.in. z projektem artystycznym KontenerART w Poznaniu.

Warsztaty odbędą się w sali koncertowej Staromiejskiego Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie (http://www.sckm.krakow.pl/).

Koszt dwudniowych warsztatów to 450 zł brutto. Dla studentów i słuchaczy szkół podyplomowych przewidziana jest zniżka 15% – w tym przypadku koszt warsztatów to 380 zł. Dla zainteresowanych uczestników organizujemy noclegi w sprawdzonym hostelu. Koszt noclegu to 60 zł – hotel mieści się około jednego kilometra od miejsca warsztatów. Jest również możliwość zorganizowania noclegu noc przed warsztatami oraz po warsztatach. Zgłoszenia prosimy kierować na e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. – ilość miejsc ograniczona!


Program warsztatów Akademia MACKIE Kraków 2014
15. lipca 2014 – dzień teorii
10:00 – przywitanie, zaznajamianie się ze sprzętem dostępnym na warsztatach,
rozmowy o sprzęcie, dyskusje branżowe
12:00 – start szkolenia; blok 1:

  • elementy toru sygnału,
  • gainowanie sygnałów
  • filtry, korektory parametryczne, korektory tercjowe, aspekty wpływu filtrów na fazę sygnałów

13:20 – przerwa kawowa
13:30 – blok 2

  • procesory dynamiczne, pętla sterująca, kluczowanie, side-chain
  • komutacja, wyjścia bezpośrednie, VCA / DCA, MCA, grupy, matryce, suma
  • grupy, kompresja równiległa, miksowanie do szyny, kompresja post-fader

15:00 – przerwa obiadowa
15:30 – blok 3

  • specyfika miksu monitorowego
  • specyfika miksu frontowego
  • struktura wzmocnienia
  • sposoby eliminacji sprzężeń

17:00 – przerwa kawowa
17:15 – blok 3

  • strojenie monitorów, ustawianie monitorów, sposoby szukania kłopotliwych częstotliwości, monitory współosiowe kontra monitory klasyczne
  • strojenie nagłośnienia przodowego, zgodność fazowa, techniki opóźniania sygnałów
  • Każdy z udostępnionych mikserów będzie miał podczas pierwszego dnia warsztatów

podłączone sygnały testowe i sesje wielośladowe, żeby można było na bieżąco
ćwiczyć elementy poruszane na szkoleniu.

 

16. lipca 2014 – dzień praktyki
9:00 – strojenie monitorów
10:30 – przerwa kawowa
10:45 – strojenie nagłośnienia przodowego
12:10 – przerwa kawowa
12:20 – omówienie specyfiki miksowania zespołów z gatunków pop i rock
13:50 – przerwa kawowa
14:00 – opinanie zespołu, mikrofonowanie
14:30 – próby z zespołem, budowanie presetów do koncertu
15:30 – przerwa obiadowa
16:00 – próby z zespołem, budowanie presetów do koncertu
17:30 – przerwa kawowa
17:45 – próby z zespołem, budowanie presetów do koncertu
18:30 – przerwa kawowa, podsumowanie warsztatów
19:00 – koncert
20:00 – zakończenie warsztatów

 

Partner technologiczny: Music Info

 

TAGI: Mackie DL-1608 warsztaty, jaki mały mikser cyfrowy na eventy?, najlepszy mikser cyfrowy na eventy i konferencje, mały cyfrowy mikser dla zespołu weselnego, prosty w obsłudze mikser cyfrowy, jaki mikser cyfrowy dla zespołu eventowego coverowego?, tani mikser cyfrowy na wesela

Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 – nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie – Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało… Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było…

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu…

Shure Beta58 – mikrofon dynamiczny

Shure_Beta58_calyProfesjonalny dynamiczny mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: supernerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.8 mV/Pa
  • aplikacje: wokal, estrada, teatry, konferencje, uniwersalny

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama
Reklama