Reklama
Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 – dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar…

RCF EVOX 5 – aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość – RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 – dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J…

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI – aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach – w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study…

ROLAND M-5000 O.H.R.C.A – 128-kanałowy cyfrowy mikser live 24-bit/96 kHz

miksery cyfrowe

DSC_0013Jak wiadomo, nie wszystko złoto, co się świeci. Przysłowie to nie tyczy się nowego stołu wyprodukowanego przez firmę ROLAND. Mowa o M-5000. Co oznacza skrót O.H.R.C.A? Są to cechy tej konsolety, tj. „Otwartość”, „Duża rozdzielczość”, „Konfigurowalna architektura”. I moc 128 kanałów w jakości 24/96.


DSC_0013

Zacznijmy od tego, że Roland od lat słynie z „niezatapialności” systemu operacyjnego. Autorski system operacyjny jest stabilny i szybki. Warto podkreślić, że to absolutnie najszybciej „wstająca” cyfrowa live’owa konsoleta wielkoformatowa na rynku – system operacyjny ładuje się w nieco ponad 12 sekund, a pełna obsługa i funkcjonalność kontroli nad preampami jest po około 20 sekundach od momentu włączenia zasilania.

DSC_0015

System zapewnia jakość 24-bitowego dźwięku o częstotliwości próbkowania 96 kHz, obsługując wiele formatów audio. Wszystkie kanały możemy konfigurować według własnego uznania – ograniczeniem jest ilość 128 kanałów. W Roland M-5000 możemy więc dobierać dowolną ilość kanałów wejściowych, wyjściowych, AUX, powrotów efektów, kanałów z rejestratorów itd. Na jeden kanał możemy pobrać sygnał z 3 źródeł; Primary input, Alternative input oraz Track input. Dodatkowo każdy z kanałów wejściowych oraz wyjściowych możemy ustawić w trybie mono lub stereo.

DSC_0019

Przetwarzanie dźwięku w Roland M-5000 odbywa się przez 72-bitowe stałoprzecinkowe algorytmy oddające odpowiadające najwyższej klasy urządzeniom analogowym – to nie są „zwykłe” cyfrowe algorytmy, a emulacje oddające charakterystykę pracy układów analogowych. Sygnał przechodzi przez filtr górnoprzepustowy i dolnoprzepustowy, następnie przez CZYTELNĄ sekcję procesorów dynamicznych. Do wykorzystania mamy kompresor, bramkę, expander, ducker i limiter (każdy ustawiając według własnych upodobań), 4-punktowy korektor parametryczny z modyfikacją 3 parametrów oraz opóźnienie na wejściu. Punkt insertu również możemy wybrać sami. Do wyboru dwie opcje: przed i po EQ lub za procesorami dynamiki. Warto dodać, że kanały wyjściowe mają PEQ i GEQ.

DSC_0021

Do kontroli w Roland M-5000 używamy 12-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Do dyspozycji jest 28 szybkich fader’ów – ich szybkość została programowo ograniczona, ale ma być dostępna opcja regulacji szybkości reakcji tłumików. Tłumiki zorganizowano na kanałach w 4 grupach/warstwach. DO tego jest 24 DCA (cyfrowe VCA), 8 mute groups, 20 enkorderów. Interesującą opcją jest „przewijanie” warstw w każdej grupie 8 tłumików. Jest też możliwość „zamrożenia” wybranej grupy 8 tłumików tak, by nie zmieniała się na niej warstwa kanałów.

DSC_0023

Z tyłu Roland M-5000 ma wbudowane dwa REAC porty oraz sloty na 2 karty rozszerzeń. Dostępne będą karty z REAC, Dante, MADI oraz Waves SoundGrid.

Tylny panel zawiera 16×16 analogowych wejść i wyjść, 4×4 AES/EBU, interfejs audio 16×16 na USB, podłączenie do kontroli przez iPad’a – przewodowo oraz bezprzewodowo, gniazda na footswitche, GP I/O, RS-232C oraz MIDI. Wszystkie te dodatki włączone na raz sprawiają, że konsola widzi 300 wejść i 296 wyjść zachowując częstotliwość próbkowania 96 kHz oraz 460 wejść i 456 wyjść w jakości 48 kHz i 44,1 kHz. Do tego mamy redundantne, dodatkowe źródło zasilania z zewnętrznego zasilacza rackowego.

DSC_0029

Mamy możliwość zlinkowania kanałów w 12 niezależnych link-grup, wybierając, jakie parametry chcemy połączyć – bardzo użyteczne.Na podkładzie mamy 8 multiefektów stereo, które możemy zainsertować w wyznaczonych punktach na: Aux, Matrix, Grupach, oraz na szynach komutacji wyjściowej konsolety. Cyfrowy delay, reverb, multi-band compresor, dynamiczne EQ, które stworzone zostały w oparciu o wiodące procesory Roland’a, np. SRV-2000, SDE-3000 itd. Ponadto możemy użyć z efektów na schematach firmy BOSS, tj. Distortion, Delay (Analogowy lub cyfrowy).Gratką dla monitorowców będzie fakt, iż konsoleta ta posiada dwa selekcjonowane systemy odsłuchu solo. Przydaje się to w sytuacjach, kiedy będziemy musieli zmagać się z odsłuchami typu wedge oraz IEM’ami.
Trzeba być jednak ostrożnym z przyciskiem „Solo in Place”, gdyż przytrzymując go przez dwie sekundy mutowane są wszystkie inputy i outputy z wyłączeniem zaznaczonego kanału.

DSC_0037

Ekran jest bardzo czytelny, wyciągnięte siłą niczym z DAW. Dwa analizatory audio wskazują nam 31-punktową analizę dźwięku – na ekranie konsoli oraz dedykowanego oprogramowania RCS na komputery PC lub Mac.

Zaletą OHRCA’i jest slave mode. Zapewnia to dwustronną transmisję sygnałów z wejść i wyjść między dwoma konsolami ze złączami REAC, czyli druga sztuka M-5000 lub starsze M-480, M-400, M-380, M-300, M-200i.Dla gaduł Roland zapewnił 3 systemy talkback, dzięki czemu możemy mieć komunikację z trzema miejscami.

DSC_0040

Ciekawostką jest możliwość podłączenia poprzez GP I/O kontrolera, przydatnego przy nabijaniu tap w efektach, robienia fade’ów. Obok tego znajdują się jeszcze dwa gniazda TRS, do których możemy podłączyć Footswitche.

OHRCA oferuje pełny suport dla RS-232C, Midi oraz innych komend kontroli systemu. Dzięki temu mamy zdalny dostęp do operacji poprzez połączenie LAN z Windowsem lub Mac’iem używając programu RCS.

DSC_0035

Zdalne sterowanie z iPad’a możliwe jest korzystając z 3 sposobów połaczenia:
1) łącząc się z wtyczką Dock

2) poprzez WiFi za pośrednictwem routera podłączonego do portu LAN

3) przez WiFi bezpośrednio przez połączenie ad-hoc używając adaptera USB-LAN

W tym mikserze jesteśmy w stanie kontrolować zdalnie nawet proces nagrywania oraz playbacku, zarządzać wejściami i wyjściami dźwięku. Interfejs graficzny oprogramowania M-5000 Remote jest bardzo czytelny i przejrzysty, a dotykowe ekrany – co mieliśmy możliwość sprawdzić na premierowym pokazie w Kopenhadze – reagują znakomicie.

Monitorowcy mogą dziękować tej firmie za system personalnego monitorowania. Podłączając osobisty mikser M-48, muzyk ma dostęp do systemu mixowania 40 kanałów!

DSC_0050

Już na początku grudnia konsoleta ma przyjechać na prezentację do Polski 🙂 Poinformujemy o tym.

Na premierze Roland M-5000 w Kopenhadze był Piotr „Melex” Mela – realizator współpracujący m.in. z Blue Cafe. Zachęcamy do zapoznania się z jego opiniami na temat nowej konsolety Rolanda.

Więcej informacji na stronie producenta.

Dystrybutor: Roland Polska

DSC_0098

DSC_0113

DSC_0105

DSC_0092

DSC_0090

DSC_0087

DSC_0084

DSC_0082

DSC_0080

DSC_0078

DSC_0077

DSC_0071


TAGI: Roland M-5000 OHRCA demo, prezentacja możliwości Roland M-5000, tani wielkoformatowy cyfrowy mikser, Yamaha CL5 czy Roland M-5000?, szkolenie z Roland M-5000

Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 – nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie – Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało… Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było…

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu…

beyerdynamic Opus 39S – mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_Opus39S_calyNiedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: superrnerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.4 mV/Pa
  • aplikacje: szkoły, estrady, teatry, konferencje

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama
Reklama