Najnowsze testy![]() Sontronics STC-80 – dynamiczny mikrofon do wokaluŚwiat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar… ![]() RCF EVOX 5 – aktywny kompaktowy system liniowyModa na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość – RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 – dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J… ![]() Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI – aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSPPresonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach – w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study… ROLAND M-5000 O.H.R.C.A – 128-kanałowy cyfrowy mikser live 24-bit/96 kHz06.11.2014 miksery cyfrowe
Zacznijmy od tego, że Roland od lat słynie z „niezatapialności” systemu operacyjnego. Autorski system operacyjny jest stabilny i szybki. Warto podkreślić, że to absolutnie najszybciej „wstająca” cyfrowa live’owa konsoleta wielkoformatowa na rynku – system operacyjny ładuje się w nieco ponad 12 sekund, a pełna obsługa i funkcjonalność kontroli nad preampami jest po około 20 sekundach od momentu włączenia zasilania. System zapewnia jakość 24-bitowego dźwięku o częstotliwości próbkowania 96 kHz, obsługując wiele formatów audio. Wszystkie kanały możemy konfigurować według własnego uznania – ograniczeniem jest ilość 128 kanałów. W Roland M-5000 możemy więc dobierać dowolną ilość kanałów wejściowych, wyjściowych, AUX, powrotów efektów, kanałów z rejestratorów itd. Na jeden kanał możemy pobrać sygnał z 3 źródeł; Primary input, Alternative input oraz Track input. Dodatkowo każdy z kanałów wejściowych oraz wyjściowych możemy ustawić w trybie mono lub stereo. Przetwarzanie dźwięku w Roland M-5000 odbywa się przez 72-bitowe stałoprzecinkowe algorytmy oddające odpowiadające najwyższej klasy urządzeniom analogowym – to nie są „zwykłe” cyfrowe algorytmy, a emulacje oddające charakterystykę pracy układów analogowych. Sygnał przechodzi przez filtr górnoprzepustowy i dolnoprzepustowy, następnie przez CZYTELNĄ sekcję procesorów dynamicznych. Do wykorzystania mamy kompresor, bramkę, expander, ducker i limiter (każdy ustawiając według własnych upodobań), 4-punktowy korektor parametryczny z modyfikacją 3 parametrów oraz opóźnienie na wejściu. Punkt insertu również możemy wybrać sami. Do wyboru dwie opcje: przed i po EQ lub za procesorami dynamiki. Warto dodać, że kanały wyjściowe mają PEQ i GEQ. Do kontroli w Roland M-5000 używamy 12-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Do dyspozycji jest 28 szybkich fader’ów – ich szybkość została programowo ograniczona, ale ma być dostępna opcja regulacji szybkości reakcji tłumików. Tłumiki zorganizowano na kanałach w 4 grupach/warstwach. DO tego jest 24 DCA (cyfrowe VCA), 8 mute groups, 20 enkorderów. Interesującą opcją jest „przewijanie” warstw w każdej grupie 8 tłumików. Jest też możliwość „zamrożenia” wybranej grupy 8 tłumików tak, by nie zmieniała się na niej warstwa kanałów. Z tyłu Roland M-5000 ma wbudowane dwa REAC porty oraz sloty na 2 karty rozszerzeń. Dostępne będą karty z REAC, Dante, MADI oraz Waves SoundGrid. Tylny panel zawiera 16×16 analogowych wejść i wyjść, 4×4 AES/EBU, interfejs audio 16×16 na USB, podłączenie do kontroli przez iPad’a – przewodowo oraz bezprzewodowo, gniazda na footswitche, GP I/O, RS-232C oraz MIDI. Wszystkie te dodatki włączone na raz sprawiają, że konsola widzi 300 wejść i 296 wyjść zachowując częstotliwość próbkowania 96 kHz oraz 460 wejść i 456 wyjść w jakości 48 kHz i 44,1 kHz. Do tego mamy redundantne, dodatkowe źródło zasilania z zewnętrznego zasilacza rackowego. Mamy możliwość zlinkowania kanałów w 12 niezależnych link-grup, wybierając, jakie parametry chcemy połączyć – bardzo użyteczne.Na podkładzie mamy 8 multiefektów stereo, które możemy zainsertować w wyznaczonych punktach na: Aux, Matrix, Grupach, oraz na szynach komutacji wyjściowej konsolety. Cyfrowy delay, reverb, multi-band compresor, dynamiczne EQ, które stworzone zostały w oparciu o wiodące procesory Roland’a, np. SRV-2000, SDE-3000 itd. Ponadto możemy użyć z efektów na schematach firmy BOSS, tj. Distortion, Delay (Analogowy lub cyfrowy).Gratką dla monitorowców będzie fakt, iż konsoleta ta posiada dwa selekcjonowane systemy odsłuchu solo. Przydaje się to w sytuacjach, kiedy będziemy musieli zmagać się z odsłuchami typu wedge oraz IEM’ami. Ekran jest bardzo czytelny, wyciągnięte siłą niczym z DAW. Dwa analizatory audio wskazują nam 31-punktową analizę dźwięku – na ekranie konsoli oraz dedykowanego oprogramowania RCS na komputery PC lub Mac. Zaletą OHRCA’i jest slave mode. Zapewnia to dwustronną transmisję sygnałów z wejść i wyjść między dwoma konsolami ze złączami REAC, czyli druga sztuka M-5000 lub starsze M-480, M-400, M-380, M-300, M-200i.Dla gaduł Roland zapewnił 3 systemy talkback, dzięki czemu możemy mieć komunikację z trzema miejscami. Ciekawostką jest możliwość podłączenia poprzez GP I/O kontrolera, przydatnego przy nabijaniu tap w efektach, robienia fade’ów. Obok tego znajdują się jeszcze dwa gniazda TRS, do których możemy podłączyć Footswitche. OHRCA oferuje pełny suport dla RS-232C, Midi oraz innych komend kontroli systemu. Dzięki temu mamy zdalny dostęp do operacji poprzez połączenie LAN z Windowsem lub Mac’iem używając programu RCS. Zdalne sterowanie z iPad’a możliwe jest korzystając z 3 sposobów połaczenia: 2) poprzez WiFi za pośrednictwem routera podłączonego do portu LAN 3) przez WiFi bezpośrednio przez połączenie ad-hoc używając adaptera USB-LAN W tym mikserze jesteśmy w stanie kontrolować zdalnie nawet proces nagrywania oraz playbacku, zarządzać wejściami i wyjściami dźwięku. Interfejs graficzny oprogramowania M-5000 Remote jest bardzo czytelny i przejrzysty, a dotykowe ekrany – co mieliśmy możliwość sprawdzić na premierowym pokazie w Kopenhadze – reagują znakomicie. Monitorowcy mogą dziękować tej firmie za system personalnego monitorowania. Podłączając osobisty mikser M-48, muzyk ma dostęp do systemu mixowania 40 kanałów! Już na początku grudnia konsoleta ma przyjechać na prezentację do Polski 🙂 Poinformujemy o tym. Na premierze Roland M-5000 w Kopenhadze był Piotr „Melex” Mela – realizator współpracujący m.in. z Blue Cafe. Zachęcamy do zapoznania się z jego opiniami na temat nowej konsolety Rolanda. Więcej informacji na stronie producenta. Dystrybutor: Roland Polska
TAGI: Roland M-5000 OHRCA demo, prezentacja możliwości Roland M-5000, tani wielkoformatowy cyfrowy mikser, Yamaha CL5 czy Roland M-5000?, szkolenie z Roland M-5000
|
Polecany test w portalu E-MUZYK.plBlue Microphones enCORE 200profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenęPosłuchaj mikrofonu…
multitest mikrofonów
Najnowsze testy
|
TOP AKTUALNOŚCI
Popularne testy on-line
NAPISZ DO NAS! Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test. |