Najnowsze testySontronics STC-80 – dynamiczny mikrofon do wokaluŚwiat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar… RCF EVOX 5 – aktywny kompaktowy system liniowyModa na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość – RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 – dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J… Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI – aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSPPresonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach – w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study… Speaker Power Ultimate Sub Amplifier – porządny wzmacniacz dedkowany do muzyki EDM24.03.2014 końcówki mocy
Producent: Speaker Power Tagi: Speaker Power Ultimate Sub Amplifier – porządny wzmacniacz dedkowany do muzyki EDM, wzmacniacze do subwooferów, wzmacniacze klasy D z dużą realną mocą
|
Polecany test w portalu E-MUZYK.plBlue Microphones enCORE 200
profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenęPosłuchaj mikrofonu…
multitest mikrofonów
Najnowsze testy
|
TOP AKTUALNOŚCI
Popularne testy on-line
NAPISZ DO NAS! Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test. |

Nowoczesne elektroniczne brzmienia to przede wszystkim dół, dół i jeszcze raz dół. Brak lub brak znaczącej dynamiki w tym paśmie zatruwają życie nagłośnieniu, które właściwie nie ma czasu by złapać oddech. Dlatego w takim zastosowaniu zwykłe, tanie końcówki klasy D mogą polec.
Przy końcówkach klasy D z reguły znajdziemy bardzo dużą moc krótkoterminową i niezbyt wysoką moc ciągłą. Tego typu końcówki zazwyczaj mogą dostarczyć sporą moc ale w krótkim okresie czasu, co w wielu przypadkach się sprawdza, szczególnie dla głośników szerokopasmowych. Inaczej ma się sprawa, gdy na głośnikach mamy muzykę elektroniczną czy filmową, w których nacisk kładziony jest na bardzo niskie częstotliwości, a ich poziomy szczytowe są z reguły bliskie średniej. W tym wypadku standardowa klasa D zasilająca subwoofer nie jest w stanie dostarczyć tych 2000W o których mówi producent i jest w stanie podać jedynie 500W przez okres dłuższy niż kilka sekund. Speaker Power poszedł w drugą stronę, maksymalizując moc długoterminową, co w praktyce oznacza, że nawet najcięższe odmiany muzyki elektronicznej ( i nie tylko) nie będą powodować ubytku mocy nawet przy potężnych i długich dźwiękach bliskich infradźwiękom. Konstrukcja ich wzmacniaczy to dual mono z pełną mocą przy 2 ohmach przez cały czas, pełne wyjścia bridge bez załączania się układów ochronnych itp. Do tego bardzo niskie zniekształcenia i niezmienna charakterystyka częstotliwościowa w zależności od impedancji.
Jak mówi CEO firmy “EDM to nie dziadkowy rock czy disco (…) nasz Ultimate Sub Amplifier, produkowany w USA, zapewnia moc kruszącą kości, zaburzającą widzenie i dostarczającą rozszerzających umysł doświadczeń, których publika oczekuje i za to płaci.” Wzmacniacze te to innowacyjne podejście do klasy D dostarczające płaskie pasmo, niskie zniekształcenia i bardzo wysokie tłumienie w całym paśmie akustycznym. Najnowsze MOSFET z bliską 95% efektywnością pozwalają na zimną i cichą pracę. Łączna skuteczność końcówek to ok 90%. Są także dobrze zabezpieczone: DC, przeciążenie, niska impedancja, piki, napięcie, temperatura – to ma działać wiekami. W spoczynku pobierają poniżej 20W więc są również dosyć “zielone”. Start jest miękki a limiter mocy długoterminowej pozwala zapobiec rozwaleniu paczek. W Polsce raczej nie dostępne więc szczegółami póki co nie będziemy zanudzać, acz producent szuka dobrych dealerów na świecie. Oferta producenta jest dość szeroka i sięga końcówek po 6000W na kanał. Więcej na jego stronie.


Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie – Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało… Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było…
Niedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy.
Wreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu
mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie
zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej
przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉


