Najnowsze testySontronics STC-80 – dynamiczny mikrofon do wokaluŚwiat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar… RCF EVOX 5 – aktywny kompaktowy system liniowyModa na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość – RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 – dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J… Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI – aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSPPresonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach – w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study… JBL PD6000 – pasywne kierunkowe zestawy głośnikowe15.02.2014 pasywne zestawy głośnikowe
Dystrybutor: ESS Audio Tagi: JBL PD6000 – pasywne kierunkowe zestawy głośnikowe, JBL PD6212, PD6200, PD5122, PD5125, PD6322, kierunkowe kolumny głośnikowe, kierunkowe systemy nagłośnieniowe
|
Polecany test w portalu E-MUZYK.plBlue Microphones enCORE 200
profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenęPosłuchaj mikrofonu…
multitest mikrofonów
Najnowsze testy
|
TOP AKTUALNOŚCI
Popularne testy on-line
NAPISZ DO NAS! Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test. |

Względnie tani dodatek do popularnej serii Precision Directivity, zaprojektowany do średnich i większych pomieszczeń wymagających dobrej kontroli nad kierunkowością. Szeroki wybór kątów pozwala dobrać zestawy do potrzeb konkretnego projektu.
PD6000 są uzupełnieniem większych PD700. Bardziej kompaktowe wymiary, bardziej dostępna cena oraz nadal wysoki SPL połączony z dobrze skrojoną kierunkowością. PD6000 składa się z 14 modeli, 4 trójdrożne, 4 dwudrożne na 12”, 4 dwudrożnych zestawów mid-high oraz 2 niskotonowych. Kąty do wyboru 40×30, 60×40, 90×50 oraz najnowszy dodatek 60×60. Falowody można obracać, wykonano je metodą wtryskową. Średnie częstotliwości obsługuje falowód Progressive Transition 24×24”. Górkę zaś oparto na podobnym falowodzie 12×12”. Wszystkie kompresowane głośniki wysokotonowe zostały ulepszone, są to teraz 2432H i 2453H. Środkiem zaś zajmują się CMCD-82H (Cone Midrange Compression Driver). Głośniki te oparte są na Differential Drive, opatentowanej technologii JBL znanej z wszystkich ostatnich topowych rozwiązań. Głośniki niskotonowe zaś wyposażone są w technologię JBL VGC (Vented Gap Cooling). Wszystkie modele są dostępne w czerni i bieli, są także wersje WRC oraz WRX odporne na różne warunki pogodowe. Teraz fragment dla lubiących białe kartki i tabelki z danymi technicznymi.
Trójdrożne modele PD6322 mogą być zasilane w Tri-ampie lub bi-ampie (wykorzystując wbudowanego LR 6-tego rzędu na 1,5kHz), oferują pasmo 41-17000Hz -10db (49-15000Hz +/-3dB) i oferują moc 1600W AES (100 godzin). Generując 128dB SPL (134dB peak) dla LF, 137dB (143) dla MF i 135 (141dB) dla HF. W trybie pasywnym zaś 136dB SPL (142dB szczyt). W środku 2×12” + 8” + 1,5”.
Dwudrożne fullrange PD6212 oferują już pasmo 80-18000Hz -10dB (90-16000 +/-3dB) i ok. 350W mocy. W środku 12”+1,5”, impedancja 8 ohm. Zasilanie Bi-amp lub Passive (ten sam Linkwitz-Riley, tym razem na 850Hz), złącze NL4. Można z tego wyciągnąć ponad 134dB (140dB peak).
Dwudrożne zestawy mid-high PD6200 obsługują zaś pasmo 200-18000Hz (240-16000Hz +/-3dB) i wyposażone są w głośniki 8” + 1,5”. Moc ok 400W, SPL powyżej 136dB SPL. Również 8ohm impedancji, złącze NL4 i zasilanie bi-amp lub passive. Suby są równie konkretne.
PD5122 to moc 1200W AES (100h) i 128dB SPL (134dB szczyt). W środku siedzą dwie dwunastki i przepychają pasmo 41-1000Hz (-10dB) lub zdrowiej 49-300Hz (+/-3dB). Głośniki można zasilać razem (4ohm) lub oddzielnie.
PD5125 to zaś nie do końca typowy sub. Dwa głośniki 15” przenoszą bowiem pasmo 37-2500Hz (-10dB) lub jak kto woli 42-2100Hz +/-3dB. Dysponują one długoterminową mocą 1200W (100h) oferując 136dB w pasmie 50-125Hz i nieco mniej w wyższym zakresie. Tutaj również zasilamy 1x4ohm lub 2x8ohm. Wykorzystując NL8. Ten subwoofer fajnie dopełni PD6200. Trapezoidalne kształty wszystkich modeli zapewiają możliwość stawiania ich obok siebie tworząc bardzo użyteczne klastry. Więcej na stronie producenta.


Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie – Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało… Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było…
Niedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy
Wreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu
mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie
zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej
przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

