Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 - dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar...

RCF EVOX 5 - aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość - RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 - dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J...

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI - aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach - w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study...

Next-proaudio LA212X – osiowo-symetryczny portugalski line array

systemy line array

next_la212x_0W Portugalii niby kryzys, ale może z pomocą przyjdzie towar eksportowy – LA212X. Trójdrożne moduły z koaksjalnie zamontowaną sekcją środkowo- i wysokotonową oraz dwoma 12'' po bokach.

 

 

next_la212x_1Falowody tak zestrojono, że uzyskano kontrolę nad pokryciem aż do 280Hz. Środkiem zajmuje się 10'' głośnik przed którym współosiowo zamontowana jest sekcja HF odpowiedzialna za wysokie tony. Jak można się domyślać, ogromna różnica średnicy obu głośników musi rodzić problem z interferencją, ale producent poradził sobie wymyślając odpowiedni Wave Splitter oraz eliminując cień akustyczny tworzony przez sekcję HF przy pomocy urządzenia kontrolującego kierunkowość. Żeby jeszcze bardziej namieszać, producent tłumaczy że Wave Splitter sprawia że 10'' głośnik pracuje jak dwa bliźniacze 5'' drivery umieszczone razem w połowie ich fizycznego dystansu. Dystans pomiędzy tymi „wirtualnymi” głośnikami jest wystarczająco bliski, by sumować się koherentnie jak to ma miejsce w systemach wyrównanych liniowo, z dodatkowym atutem w postaci wysokiej maksymalnej częstotliwości dla której system nadal gra jak źródło liniowe. Sekcja MF wyposażona jest w Correction Phase Device, czyli korektory fazy, dzięki którym zmieniana jest droga wiązki akustycznej, co w uproszczeniu powoduje lepsze sumowanie się wysokich częstotliwości i skutkuje wysoką czułością 115dB 1W/1m. Sekcja HF to 2 kompresowane drivery 1.4'' z 2,5'' cewkami i odpowiednim falowodem. Ukształtowana wiązka emitowana jest przez falowód o stałej kierunkowości 90x8.

next_la212x_2

Głośniki to B&C na zamówienie, obudowa ze sklejki z brzozy bałtyckiej, złącza 2x Neutrik NL8., pasmo 60-19000Hz (+/-3dB). Moc ciągła poszczególnych sekcji to 1600W dla LF (2x 8Ω) 500W dla MF (16Ω) i 320 dla HF(16Ω). Łącznie wycisnąć z tego można około 139dB SPL. Więcej na stronie producenta.

Producent: Next-proaudio

Tagi: Next-proaudio LA212X – osiowo-symetryczny portugalski line array, pasywny line array, system wyrównany liniowo

Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 - nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie - Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało... Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było...

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu...

beyerdynamic TG-X 58 - mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_TG-X58_calyNiedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy

  • charakterystyka: supernerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 15 kHz
  • czułość: 2 mV/Pa
  • aplikacje: szkoły, teatry, konferencje, estrady

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów - słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła... Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy... Zresztą - sami zobaczcie ;)

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać ;) Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko - lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres - wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu... Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama