Reklama
Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 – dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar…

RCF EVOX 5 – aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość – RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 – dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J…

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI – aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach – w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study…

Dwudniowe warsztaty nagłośnieniowe z realizacji dźwięku live na koncertach w Poznaniu, Warszawie i Krakowie – strojenie systemów nagłośnieniowych oraz zasady miksowania koncertowego zespołów popowych i rockowych

inne

warsztaty2014_0W dniach 25-26 czerwca 2014 (środa – czwartek) w Poznaniu, 1-2 lipca 2014 (wtorek – środa) w Warszawie oraz 15-16 lipca 2014 (wtorek-środa) w Krakowie mamy przyjemność zaprosić na organizowane przez nasz portal dwudniowe warsztaty nagłośnieniowe.

 

warsztaty2014_1

Zgodnie z sugestiami po ubiegłorocznych warsztatach, tym razem poruszymy dwa tematy: strojenie systemów nagłośnieniowych (w tym monitorów) oraz miks popowy i rockowy w warunkach koncertowych. Po tych warsztatach zarówno kwestia prawidłowego i skutecznego strojenia systemu nagłośnieniowego nie będzie stanowić żadnego problemu, a brzmienie miksów koncertów na pewno będzie efektowniejsze. Warsztaty są skierowane głównie do realizatorów domów kultury, a także właścicieli firm nagłośnieniowych oraz realizatorów freelancerów. Program jest tak ułożony, by zapewnić zarówno podstawy teoretyczne, jak i od strony praktycznej pomóc wypracować skuteczny styl pracy przy strojeniu systemów PA oraz przy miksowaniu koncertów.

 

Partnerami technologicznymi dostarczającymi sprzęt na warsztaty będą:

  • 25-26.06.2014 – Poznań – Soundtrade (Behringer, Turbosound, dB Technologies, Proel)
  • 1-2.07.2014 – Warszawa – ESS Audio w formule Akademia HARMAN PRO (Soundcraft, JBL, dbx, AKG, BSS, Crown, Lexicon)
  • 15-16.07.2014 – Kraków – Music Info (Mackie, EAW, Avid).

 

Pierwszy dzień warsztatów to w przewadze dzień teorii, choć nie do końca. Na początek zostanie szczegółowo omówiona tematyka strojenia systemów, wyrównywania czasowego subbasów i zestawów szerokopasmowych oraz filtrowania sygnałów. Poświęcimy też dłuższą chwilę na optymalne stosowanie korektorów, zarówno parametrycznych, jak tercjowych. Następnie przeprowadzimy ćwiczenia ze strojenia systemu nagłośnieniowego – każdy będzie mógł własnoręcznie wystroić system nagłośnieniowy korzystając z ewentualnej pomocy prowadzących warsztaty.

 

Kolejnym etapem będzie omówienie elementów i technik miksowania, które w zasadniczy sposób mogą podnieść jakość brzmienia naszych miksów. Poruszymy takie kwestie, jak grupy, kompresja równoległa, miksowanie do szyny, kompresja post-fader. To przyda się w następny etapie szkolenia: zasady miksu koncertowego dwóch gatunków muzycznych, pop oraz rock. Po kolei omówimy każdą grupę instrumentów, sposoby traktowania w miksie, jakie sygnały filtrować filtrami dolnozaporowymi, na jakich częstotliwościach „podcinać” sygnały oraz jak optymalnie dobrać ustawienia korekcji dla różnych źródeł dźwięku. Następnie na tapetę wejdą procesory dynamiczne – na początek bramki (Gate), ekspandery oraz ducking. Omówimy też kwestię kompresowania – kiedy stosować i do jakich sygnałów i jak ją ustawiać. Kolejnym elementem będzie stosowanie procesorów efektów, a na koniec zajmiemy się kwestią proporcji sygnałów w miksie i sposobami na uzyskanie klarownego, ale „klejącego” się miksu kapeli. Uzupełnieniem warsztatów będzie prezentacja sposobów wykorzystania tabletów Apple iPad z iOS oraz tabletów na systemie Android w codziennej pracy nagłośnieniowej i koncertowej.

Warsztaty_2014

Podobnie jak w ubiegłym roku, tak i w tym podczas warsztatów będą nas wspierać zespoły muzyczne. Podczas warsztatów w Poznaniu będzie to znakomity poznański zespół artrockowy Abstrakt. Podczas warsztatów w Warszawie i Krakowie będą to lokalne składy złożone z sidemanów.

 

Warsztaty zakończą się drugiego dnia koncertem, w którym poszczególne utwory zostaną zmiksowane przez uczestników warsztatów.

 

Część teoretyczna warsztatów rozpoczyna się pierwszego dnia o godzinie 12:00, jednak już od godziny 10:00 będziemy do Waszej dyspozycji, byście mogli zaznajomić się z mikserami, pogadać o sprzęcie i ewentualnych problemach, z jakimi stykacie się w pracy jako realizatorzy. Pierwszego dnia warsztaty kończą się o godzinie 19:00, po czym wybieramy się na imprezkę integracyjną 🙂 Na przykład w Poznaniu skierujemy kroki do znakomitego poznańskiego mikro-browaru Brovaria w celu degustacji napojów (i nie tylko :-)). Następnego dnia startujemy z warsztatami od godziny 9:00. W pierwszej części dnia ćwiczymy strojenie systemów nagłośnieniowych. Od godziny 14:00 do dyspozycji będzie zespół – będziemy miksować utwory, które zespół zagra na koniec warsztatów – koncert kończący warsztaty przewidziany jest na godzinę 19:00.

warsztaty2014_3

Podczas warsztatów będziemy mieli do dyspozycji miksery firmy:

– w Poznaniu: Behringer X32, X32 Compact oraz X32 Producer; do dyspozycji będą również modele X32 Rack oraz X32 Core

– w Warszawie: Soundcraft Si Expression, Si Performer oraz Soundcraft Vi1 i Vi3000

– w Krakowie Mackie DL-1608 i DL-806, analogowe Mackie VLZ4 i ONYX.

 

Warsztaty będą przeprowadzone w salach koncertowych domów kultury. Podczas warsztatów przewidujemy maksymalnie 3 osoby na jedną konsoletę. Partnerzy technologiczni przygotowują bardzo atrakcyjną ofertę specjalną dla uczestników warsztatów 🙂 Uczestnicy na zakończenie otrzymają oficjalne certyfikaty ukończenia warsztatów ze strojenia systemów nagłośnieniowych i miksu koncertowego.

 

Warsztaty poprowadzi Tomasz Pawłowski – realizator zespół Czesław Śpiewa oraz inżynier systemów nagłośnieniowych i realizator w firmie Sound&Light Service. Wpierać go będzie Radek Barczak – założyciel i redaktor portali E-MUZYK.pl i PortalNaglosnieniowy.pl oraz czynny realizator współpracujący m.in. z projektem artystycznym KontenerART w Poznaniu.

 

Koszt dwudniowych warsztatów to 450 zł brutto. Dla studentów i słuchaczy szkół podyplomowych przewidziana jest zniżka 15% – w tym przypadku koszt warsztatów to 380 zł. Dla zainteresowanych uczestników organizujemy noclegi w sprawdzonych hostelach. Koszt noclegu to 45 zł za osobę w Poznaniu oraz 60 zł w Warszawie i Krakowie. Jest również możliwość zorganizowania noclegu noc przed warsztatami oraz po warsztatach. Zgłoszenia prosimy kierować na e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. – ilość miejsc ograniczona!

 

Organizator warsztatów: PortalNaglosnieniowy.pl

 

TAGI: warsztaty nagłośnieniowe z miksowania koncertów, szkolenie z miksu koncertowego live, zasady miksowania koncertów, jak dobrze miksować koncerty?, warsztaty i szkolenie ze strojenia systemów nagłośnieniowych, strojenie systemów szerokopasmowych i basów, szkolenie z obsługi cyfrowych mikserów  

Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 – nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie – Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało… Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było…

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu…

Shure Beta58 – mikrofon dynamiczny

Shure_Beta58_calyProfesjonalny dynamiczny mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: supernerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.8 mV/Pa
  • aplikacje: wokal, estrada, teatry, konferencje, uniwersalny

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama
Reklama