Reklama
Reklama

Najnowsze testy

d&b; audiotechnik V7P + V-GSUB + D80 – pasywne zestawy szerokopasmowe point-source, subbas kardioidalny i 4-kanałowa końcówka mocy z DSP z filtrami FIR

To bardzo niepolitycznie rozpoczynać test w ten sposób – pochwałami. Ale co tam… Rzadko zdarza się testować z tej klasy sprzęt. A tym razem udało się to dzięki setowi nagłośnieniowemu d&b audiotechnik składającego się z pary szerokopasmowych zestawów V7P oraz czterech kardioidalnych subbasów V-GSUB uzupełnionych …

JBL EON ONE – lekki przenośny wertykalny system liniowy

No i stało się 🙂 JBL dołączył do oferty wertykalny system liniowy. Jednak już podczas targów Prolight+Sound we Frankfurcie w tym roku mogliśmy się przekonać, że to nietuzinkowy system. Czym się wyróżnia? Radek Barczak, Jarek Mierzejewski, Wiola Kaźmierczak

Prodipe Lanen M-85 Lanen i TT1 Lanen – budżetowe mikrofony do wokalu

Niewielu nowym producentom udaje się zdobyć od początku uznanie w naszej branży. Ale francuska firma Prodipe jest jednym z wyjątków. Swego czasu pozytywnie zaskoczył nas mikrofon wstęgowy tego producenta. W trakcie dopiero co zakończonego sezonu letniego przetestowaliśmy dwa modele mikrofonów dynamicznych – M-85 i TT-1…

Wzmacniacze Powersoft X4 w trasie z Red Hot Chili Peppers

realizacje

redhot_0Dla ekipy Red Hot Chili Peppers wyruszenie w zaplanowaną z rozmachem światową trasę koncertową oznaczało konieczność użycia takiego zaplecza technicznego, które zagwarantuje solidność i niezawodną pracę podczas koncertów na całym świecie.

Flagowy monitor podłogowy Dave’a Rata czyli Rat Sound SuperWedge ma na pokładzie cztery niezależne przetworniki, wykorzystujące wszystkie cztery wyjścia wzmacniacza Powersoft X4. Inżynierowie Rat Sound dzięki niezwykle elastycznym możliwościom konfiguracyjnym wzmacniacza X4 i oprogramowania sterującego Armonía, mogli bezkompromisowo przystosować SuperWedge do potrzeb Red Hot Chili Peppers. W przypadku basisty Flea I bębniarza Chada Smitha, X4 napędza SuperWedge zawierające dwa przetworniki 12” i po jednym 10” średniaku i 2” gwizdku.


 

DAVE RAT:

“Wykorzystujemy wejście nr 1 wzmacniacza X4 żeby zasilić sygnałem wszystkie przetworniki, natomiast dzięki Armonii zakres 40 Hz – 80 Hz wpuszczamy do jednej dwunastki, a zakres 40 Hz – 250 Hz do drugiej. Pozostałe częstotliwości, czyli zakres 250 Hz – 20 kHz przypada przetwornikom 10” i 2”. Otrzymujemy w ten sposób czterodrożny monitor, w którym zredukowaliśmy filtr grzebieniowy występujący w zakresie 80 – 250, którego nie da się uniknąć wtedy, gdy obie dwunastki pracują z tym samym sygnałem. Jeśli skorzystamy z wejścia nr 2 wzmacniacza X4, to SuperWedge będzie pracował jako konwencjonalny trójdrożny monitor, wykorzystując jeden przetwornik 12” plus 10” i 2”. Dodatkowo wejście nr 3 zasila tylko dwunastkę pracującą w zakresie 40 Hz – 80 Hz, co pozwala na niezależną kontrolę pasma najniższego. Każda X4 zasilała parę SuperWedge’y z dużym zapasem, dzięki znamionowej mocy 3000 watów przy 4 omach.”


 

W SuperWedge’ach gitarzysty Josha Klinghoffera jedna z dwunastek jest podmieniona na gitarowy przetwornik Celestion. Dzięki odpowiedniej konfiguracji wzmacniacza X4 wejście nr 1 obsługuje monitor jako trójdrożny, natomiast wejście nr 2 zasila pełnopasmowo głośnik gitarowy. Dzięki użyciu wyjścia liniowego z emulacją do zasilenia tej dodatkowej drogi, Klinghoffer ma w monitorze barwę gitary ekstremalnie zbliżoną do brzmienia jego wzmacniacza. Jako, że monitory Klinghoffera pracują w trybie stereo, napędzane są przez dwa wzmacniacze X4.


 

Monitorowiec Red Hotów – Mark Vanderwall – był pod tak dużym wrażeniem SuperWedge’y zasilanych z użyciem Powersoft X4, że już w fazie testowej postanowił, że cały system monitorowy będzie zasilany wzmacniaczami X4. Uwzględnia to EAW MicroWedge 12, podwójny wibrujący stołek, subwoofer bębniarza, dwa Rat Sound L-wedge, i side fille. Efekt zapewniły krystaliczne brzmienie Powersofta i niezawodne działanie na każdym wyjściu z konsolety. Dzięki nadzwyczajnie małym rozmiarom – wysokość 1U – wszystkie 10 wzmacniaczy X4, z których składa się kompletny system, zmieściło się w dwóch kejsach zaprojektowanych przez Jona Monsona, kierownika działu Touring w Rat Sound. Mieszczą się idealnie pod konsoletą Vanderwalla. “Ciężko sobie wyobrazić, że każdy z tych kejsów mieści w sobie 120,000 watów mocy przy 4 omach i do tego 24 wejścia i 24 wyjścia” – mówi Rat i dodaje: “Nie wspominając o pięciu wysokiej klasy limiterach na każde wyjście”.


 

W przypadku tak dużej międzynarodowej trasy jak ta, najważniejszymi czynnikami przy wyborze sprzętu były niezawodność i efektywność. “Czujemy się bardzo komfortowo, jeśli chodzi o spójność naszego systemu monitorowego dzięki temu, że każde wyjście konsolety obsługuje wzmacniacz Powersoft” – skomentował Dave Rat. “Ten system od początku funkcjonuje w taki sposób jaki zaplanowaliśmy. Ponadto, w każdym kejsie znalazło się miejsce na dodatkową X4 ze wszystkimi potrzebnymi presetami, tak aby w razie potrzeby mogła zastąpić którykolwiek ze wzmacniaczy pracujących w systemie” – podsumował Dave Rat.

Dystrybutor: SoundTrade

ESS-2016-07-eon_one-234

Odwiedź nasze konto na YouTube!

ZAPRASZAMY 🙂

YT-logo-190

test DiGiCo S21

Polska premiera!

Meyer Sound LEOPARD

Meyer-Sound-Leopard-grono1

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Posłuchaj mikrofonu…

beyerdynamic TG-X 80 – mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_TG-X80_calyProfesjonalny dynamiczny mikrofon instrumentalny i wokalowy.

  • charakterystyka: hiperrnerka
  • pasmo przenoszenia: 20 Hz – 18 kHz
  • czułość: 3.2 mV/Pa
  • aplikacje: estrady, teatry, konferencje
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama