Reklama
Reklama

CODA Audio ViRAY w Operze Krakowskiej podczas Jubileuszowego Koncertu z okazji 60-lecia Piwnicy Pod Baranami

Realizacje realizacje 2016

Na uroczysty jubileuszowy koncert z okazji 60-lecia Piwnicy Pod Baranami, w Operze Krakowskiej firma AUDIO-TECH Wojciech Lipczyński  z Krakowa zainstalowała jako nagłośnienie frontowe najnowszy system liniowy CODA Audio ViRAY.

W tej niełatwej do nagłośnienia sali o układzie amfiteatralnym został wykorzystany system CODA Audio ViRAY składający się z po 6 elementów szerokopasmowe na stronę i 3 subbasy SCV-F. Każda strona była napędzana jednym LINUS RACK20 z dwiema końcówkami LINUS10. System został zestack’owany na subbasach. Udało się zapewnić bardzo wyrównane pokrycie widowni – również na balkonach. W sukurs przyszły strefy dogłaśniające, w których wykorzystano znakomicie brzmiące współosiowe monitory Dynacord AXM12A.

Znakomite brzmienie system ViRAY zawdzięcza między innymi zastosowaniu koncentrycznych driverów średnio-wysokotonowych. To przekłada się na naturalną, idealną zgodność fazową systemu. Napędzany jedną końcówką koaksjalny przetwornik 8” z umieszczoną centralnie w osi annularową membraną wysokotonową przetwarza pasmo od 600 Hz do 22 kHz (!) zapewniając wyrównane pasmo przetwarzania. Punkt podziału jest na 6500 Hz. Przetwornik średnio-niskotonowy ma moc AES 150 W + 80 W. Ale w szczycie jest w stanie oddać do 1300 W i wytworzyć maksymalne ciśnienie SPL 142 dB w szczycie!

Dwa woofery niskotonowe 8” o dużym skoku membrany mają moc 600 W AES – w szczycie oddają 2400 W. Przetwarzają pasmo do 600 Hz. Moduł ViRAY jest 3-drożny, ale zasilany w bi-ampie (sekcja niskotonowa, sekcja średnio-wysokotonowa).

Subbasy SCV-F pracowały w konfiguracji kardioidalnej. Pod kontrolą DSP końcówek mocy LINUS10 woofery są kontrolowane przez sensor sterujący końcówką mocy, co przekłada się na niezwykle precyzyjną odpowiedź impulsową. Woofer niskotonowy ma cewkę 4” i potrafi efektywnie przetworzyć pasmo od 25 Hz przy spadku -6 dB, natomiast od 35 Hz pasmo jest przetwarzane równomiernie.

W przypadku systemu ViRAY ogromną dodatkową zaletą jest możliwość doboru różnych wartości szerokości propagacji poziomej systemu – sprawdzi się to zwłaszcza w nagłaśnianiu w pomieszczeniach. Do wyboru są symetryczne wyloty falowodu o kątach propagacji 120° lub 80° oraz niesymetryczne o sumarycznej propagacji 100° (60° + 40° lub 40° + 60°). Prawda, że ta cecha predestynuje wręcz systemy CODA Audio do zastosowania w instalacjach stałych w salach i różnych przestrzeniach koncertowych? Zmiana roztrąbu zabiera około 2-3 minuty… A zysk brzmieniowy jest oczywisty – zamiast grać po ścianach i generować filtry grzebieniowe, wystarczy odpowiednio przygotować kierunkowość systemu 🙂

Do napędzenia systemu liniowego CODA Audio ViRAY zastosowanego podczas Uroczystego Jubileuszowego Koncertu z okazji 60-lecia Piwnicy Pod Baranami zastosowano po jednym racku LINUS RACK20 – każdy wyposażony w dwie końcówku LINUS10 z DSP.

By zapewnić mikser dorównujący jakością brzmienia systemowi CODA Audio ViRAY, dystrybutor CODA Audio – firma Tommex – dostarczył na ten wyjątkowy koncert cyfrowy mikser CADAC CDC six ze stageboxem I/O 6448. Z opinii świadków tego niesamowitego Wydarzenia artystycznego wiemy, że jakość soundu dorównywał maestrii Wykonawców. Brawa dla Artystów Piwnicy Pod Baranami i realizatora 🙂 Koncert w tak wysublimowanej brzmieniowo przestrzeni jak Opera Krakowska potwierdził, że zaproponowana konfiguracja sprzętowa – system liniowy CODA Audio ViRAY oraz mikser CADAC CDC six – jest godna riderów najbardziej wymagających Artystów. Zwłaszcza tych szczególnie wrażliwych na zapewnienie możliwie najwyższej jakości brzmienia.  

Realizacja: AUDIO-TECH Wojciech Lipczyński
Dystrybucja CODA Audio & CADAC w Polsce: Tommex 

 

Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama