Najnowsze testyFBT X-Pro 15A + X-Sub 18SA – aktywne zestawy szerokopasmowe i aktywny subwoofer band-passPostęp jest cudowną rzeczą. Przeważnie. Końcówki klasy D – lekkie, mocne, wydajne, sprawiają, że sprzęt waży DUŻO mniej. Ale… czy zawsze lepiej brzmi, niż stare tradycyjne rozwiązania? FBT dostrzegł szansę dla siebie i od długiego czasu stosuje mariaż nowych i klasycznych technologii. Jak ten mariaż się sprawdza w najn… ![]() Turbosound iQ12 – aktywny zestaw głośnikowy z DSP i cyfrowym połączeniem UltraNetSeria iQ to bodaj pierwsza nowa seria zestawów marki Turbosound po wchłonięciu jej do koncernu Music Group. Czyli po wykupieniu marki Turbosound przez firmę Behringer. Jak udał się mariaż Turbosound’a z rozwiązaniami technologicznymi… marki Klark Teknik 🙂 która również znalazła się w objęciach Behringer’a? Radek Bar… ![]() Soundcraft Ui 16 – zdalnie sterowany rackowy cyfrowy mikserInformacja, że Soundcraft wprowadza do oferty cyfrowe miksery rackowe, nikogo zbytnio nie zaskoczyła. To taki “trynd”. Pojawiały się “plotki i pomówienia”, że to konstrukcja odkupiona od innej firmy, nie słynącej zbytnio z wysokiej jakości toru audio… W branży wiadomym było jednak, że jak już Soundcraft coś robi, to … Koncert Massive Attack na Live Festival23.08.2016 inne
W repertuarze znalazły się zespoły, które znamy od lat, ale na ich koncerty wybrać się zawsze z chęcią chcemy (m.in. Massive Attack, Sia, The Chemical Brothers), ale też trochę młodszych gwiazd z rodzimego podwórka: chociażby świetna Julia Marcell. Wydarzeniem, na które czekało wiele osób z widowni był koncert Massive Attack. Od dłuższego czasu realizatorem FOH tego zespołu jest Robb Allan. Robb pracuje jednocześnie dla firmy Avid. Jego rola polega między innymi na konsultowaniu funkcjonalności i ergonomii pracy, które ma mieć flagowa konsoleta Avid S6L. Nietrudno więc się domyślić, że to właśnie S6L jest „oczkiem w głowie” Robba i na tej konsolecie pracuje na co dzień. Robb jeździ na trasy Massive Attack ze swoją konsoletą. Ma przygotowany show pełny sampli, automatyki i plug-inów. Wszystko jest zsynchronizowane z oprogramowaniem ProTools, także realizator może zarówno odtwarzać na żywo sample, jak i nagrywać ślady. Przełomowym momentem dla Robba było odkrycie tzw. wirtualnej próby. W krajach zachodnich jest to często spotykany sposób pracy, w Polsce również ostatnio staje się coraz bardziej popularny. Polega na tym, że nagrywa się zespół podczas prób, potem dokonuje się miksu (właściwie prawie takiego, jak na płytę – z zastosowaniem processingu i automatyzacji). Potem, gdy zespół jedzie w trasę, nie ma potrzeby realizowania prób z muzykami, po prostu odtwarza się nagrania i dostosowuje brzmienie muzyków do danego miejsca, jego akustyki i systemu nagłośnieniowego. To właśnie wirtualna próba jest jednym z czynników, dla których Robb pracuje na S6L, jedyną konsoletą o tak rozbudowanych możliwościach, współpracującą z oprogramowaniem ProTools. Koncert w Krakowie został zrealizowany na światowym poziomie. Zespół, pomimo wysokiego SPL, zachował dużą klarowność. Brzmienie było dopracowane w każdym szczególe (tu znowu należałoby przypomnieć zalety wirtualnej próby), nie było miejsca na wpadki, czy przypadkowe kręcenie efektami. Każda zmiana była przemyślana i umiejscowiona w czasie. Życzymy sobie więcej takich wydarzeń w Polsce! Autorem fotografii jest jest Łukasz Kornafel. Dystrybutor: Konsbud Audio
|
JBL EON ONE![]() Posłuchaj mikrofonu…
multitest mikrofonów
Najnowsze testy
|
TOP AKTUALNOŚCI
Popularne testy on-line
NAPISZ DO NAS! Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test. |