Reklama
Reklama

Najnowsze testy

FBT X-Pro 15A + X-Sub 18SA – aktywne zestawy szerokopasmowe i aktywny subwoofer band-pass

Postęp jest cudowną rzeczą. Przeważnie. Końcówki klasy D – lekkie, mocne, wydajne, sprawiają, że sprzęt waży DUŻO mniej. Ale… czy zawsze lepiej brzmi, niż stare tradycyjne rozwiązania? FBT dostrzegł szansę dla siebie i od długiego czasu stosuje mariaż nowych i klasycznych technologii. Jak ten mariaż się sprawdza w najn…

Turbosound iQ12 – aktywny zestaw głośnikowy z DSP i cyfrowym połączeniem UltraNet

Seria iQ to bodaj pierwsza nowa seria zestawów marki Turbosound po wchłonięciu jej do koncernu Music Group. Czyli po wykupieniu marki Turbosound przez firmę Behringer. Jak udał się mariaż Turbosound’a z rozwiązaniami technologicznymi… marki Klark Teknik 🙂 która również znalazła się w objęciach Behringer’a? Radek Bar…

Soundcraft Ui 16 – zdalnie sterowany rackowy cyfrowy mikser

Informacja, że Soundcraft wprowadza do oferty cyfrowe miksery rackowe, nikogo zbytnio nie zaskoczyła. To taki “trynd”. Pojawiały się “plotki i pomówienia”, że to konstrukcja odkupiona od innej firmy, nie słynącej zbytnio z wysokiej jakości toru audio… W branży wiadomym było jednak, że jak już Soundcraft coś robi, to …

Blog Audio-Techniki: Czym jest napięcie bias i do czego jest potrzebne?

inne

AT_1Napięcie bias to niskie napięcie prądu stałego, z reguły mieszczące się pomiędzy 1,5 a 9,5 V, używane do zasilania obwodów elektronicznych w kapsułach mikrofonów pojemnościowych.

 

Zazwyczaj jest to stałe napięcie, określone dla danej kapsuły. Zbyt niskie napięcie może nie być wystarczające do zasilenia mikrofonu, może spowodować obniżenie poziomu wyjściowego mikrofonu lub jego zdolność do zbierania wysokich SPL. Z kolei zbyt wysokie napięcie bias może spowodować uszkodzenia obwodu, sprawiając, że mikrofon będzie nie do użytku.

Należy zauważyć, że zasilanie phantom i napięcie bias nie są tym samym. Mylące może być to, że często mówimy, że zasilamy mikrofony przewodowe phantomem. W większości przypadków jednak to zasilanie phantom, wynoszące z reguły 48 V, jest zmniejszane do napięcia bias przez wbudowane lub zewnętrzne moduły zasilania lub adaptery. Taki moduł zasilania jest dopasowany do szczególnych wymagań danego modelu mikrofonu, z którym jest dostarczany. Dla wielu modeli mikrofonów Audio-Technica obniżone napięcie bias wynosi tylko 1,5 do 5 V. Dlatego też, pominięcie modułu zasilania i podłączenie mikrofonu bezpośrednio do zasilania phantom z pewnością zniszczy mikrofon.

Moduł zasilania, oprócz zarządzania zasilaniem phantom, konwertuje sygnał audio do odpowiedniej impedancji, dopasowując go do danego wyjścia. W niektórych przypadkach moduł może też opcjonalnie zapewniać zasilanie z wewnętrznej baterii, w razie gdyby zasilanie phantomowe nie było dostępne lub przestało działać. Kolejną funkcją często spotykaną w module zasilania jest filtr dolnozaporowy, redukujący lub eliminujący niechciany szum otoczenia w niskim paśmie.

AT_1
 

Pamiętaj, moduł zasilania nie dostarcza zasilania phantom, tylko nim zarządza przez jego konwersję do niskiego napięcia bias. Jeżeli urządzenie, do którego będziesz podłączał wybrany mikrofon nie dostarcza odpowiedniego poziomu zasilania phantom lub w ogóle go nie dostarcza, masz kilka możliwości rozwiązania tego problemu. Możesz dodać w układzie liniowym źródło zasilania phantom, np. AT8801 (wpiąć go pomiędzy moduł zasilania, a urządzenie). Innym rozwiązaniem jest wybranie modelu mikrofonu, którego moduł zasilania pozwala na użycie baterii AA. Przykładem może być mikrofon instrumentalny PRO 70. Dołączony do tego modelu moduł zasilania pozwala zarówno na zasilanie przez phantom, jak i z baterii AA.

Większość transmiterów bezprzewodowych systemów mikrofonowych, za wyjątkiem tych, które posiadają złącze XLR, zapewnia tylko napięcie bias. To napięcie jest na złączu wejściowym body-packa i zasila mikrofon poprzez kabel mikrofonowy. Mikrofon dołączony do transmitera jest specjalnie zaprojektowany, by korzystać z tego napięcia.

Dystrybutor Audio-Technica: Konsbud Audio

JBL EON ONE


ESS-2016-07-eon_one-234

Presety, templejty i inne patenty…

Presety, templejty i inne patenty…

Screen-Preset

Odwiedź nasze konto na YouTube!

ZAPRASZAMY 🙂

YT-logo-190

test DiGiCo S21

Polska premiera!

Meyer Sound LEOPARD

Meyer-Sound-Leopard-grono1

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

Posłuchaj mikrofonu…

Shure Beta58 – mikrofon dynamiczny

Shure_Beta58_calyProfesjonalny dynamiczny mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: supernerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.8 mV/Pa
  • aplikacje: wokal, estrada, teatry, konferencje, uniwersalny

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

               

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama
Reklama