Reklama
Reklama

Najnowsze testy

d&b; audiotechnik V7P + V-GSUB + D80 – pasywne zestawy szerokopasmowe point-source, subbas kardioidalny i 4-kanałowa końcówka mocy z DSP z filtrami FIR

To bardzo niepolitycznie rozpoczynać test w ten sposób – pochwałami. Ale co tam… Rzadko zdarza się testować z tej klasy sprzęt. A tym razem udało się to dzięki setowi nagłośnieniowemu d&b audiotechnik składającego się z pary szerokopasmowych zestawów V7P oraz czterech kardioidalnych subbasów V-GSUB uzupełnionych …

JBL EON ONE – lekki przenośny wertykalny system liniowy

No i stało się 🙂 JBL dołączył do oferty wertykalny system liniowy. Jednak już podczas targów Prolight+Sound we Frankfurcie w tym roku mogliśmy się przekonać, że to nietuzinkowy system. Czym się wyróżnia? Radek Barczak, Jarek Mierzejewski, Wiola Kaźmierczak

Prodipe Lanen M-85 Lanen i TT1 Lanen – budżetowe mikrofony do wokalu

Niewielu nowym producentom udaje się zdobyć od początku uznanie w naszej branży. Ale francuska firma Prodipe jest jednym z wyjątków. Swego czasu pozytywnie zaskoczył nas mikrofon wstęgowy tego producenta. W trakcie dopiero co zakończonego sezonu letniego przetestowaliśmy dwa modele mikrofonów dynamicznych – M-85 i TT-1…

d&b audiotechnik nagłaśnia Mercy Centre

inne

konsbud_0Tauron Arena podczas Światowych Dni Młodzieży zamieni się w Mercy Centre, czyli Międzynarodowe Centrum Anglojęzyczne dla pielgrzymów.

W ciągu kilku dni będzie można uczestniczyć między innymi w katechezach, konferencjach, wystąpieniach i koncertach. W środę odbędzie się koncert Night of Mercy. Na scenie wystąpią znakomici artyści, w tym ośmiokrotnie nominowany do nagrody Grammy Matt Maher. W niedzielę w Tauron Arenie Papież Franciszek spotka się z wolontariuszami ŚDM.


 

Największa na świecie katolicka organizacja charytatywna The Knights of Columbus wybrała firmę Concept Music Art do nagłośnienia Mercy Centre. System nagłośnieniowy zainstalowany w arenie specjalnie na czas ŚDM jest zbudowany z 88 zestawów d&b audiotechnik. Grona główne składają się z 16 zestawów Q1 na stronę. Modele Q1 są również zainstalowane jako outfille (po 12 na stronę) oraz delaye (12 na stronę). Uzupełnienie gron głównych stanowi 6 zestawów Q1 zainstalowanych jako centerfill oraz 2 zestawy jako frontfill. Zasilanie tego systemu zapewniają 23 wzmacniacze D12.


 

Tomasz Adamowicz, projektant systemu z firmy Concept Music Art odpowiedział na kilka pytań:

Dlaczego wybraliście system d&b Q1 na realizację Światowych Dni Młodzieży w Tauron Arenie w Krakowie?

T.A.: Powodów było kilka. Pierwszy jest taki, że posiadamy ten system i sukcesywnie powiększamy jego ilość w firmie. Kolejne powody to kompaktowe wymiary i mała waga systemu, które pozwalają zastosować go praktycznie w każdym miejscu, dodatkowo wysoka skuteczność i jakość brzmienia oraz fakt że jest systemem w 100% riderowy. Długo zastanawialiśmy się czy nie użyć jednego z większych systemów, ale specyfika samego wydarzenia skłoniła nas do użycia właśnie d&b Q1.

Jakie były założenia w trakcie projektowania systemu?


 

T.A.: Nie chcieliśmy, aby nad sceną w formie ołtarza, główną widoczną rzeczą był system nagłośnieniowy. Poza tym wykorzystujemy tutaj przednią projekcję, więc system musi być na tyle mały, aby nie zasłaniać wielkoformatowych ekranów o powierzchni 400m2, które wznoszą się na wysokość 15,5 metra. Q1 bardzo ładnie “wkomponował” się ponad ekranem, nie rzuca się w oczy, a przy tym brzmi wspaniale, co potwierdzili realizatorzy przyjeżdżający z gwiazdami sceny chrześcijańskiej m. in. Matt Maher,  Audrey Assad, Shaun Garrison. Sam proces projektowania nie był łatwy, głównie ze względu na kształt hali Tauron Areny, którą niestety musiałem przerysować z rysunków technicznych do ArrayCalca. Projektowanie pokrycia hali było już prostszym zadaniem, chociaż czasochłonnym. Użycie funkcji auto splay ułatwia zadanie, ale mimo wszystko kilka rzeczy trzeba było poprawić ręcznie, a robienie predykcji po każdej poprawce zajmuje dość dużo czasu. Tutaj z mojej strony wielki ukłon w stronę inżynierów z firmy d&b opracowujących ArrayCalca. Po zawieszeniu systemu, wysłaniu ustawień do wzmacniaczy D12 i pierwszym odpaleniu, okazało sie że poprawki w systemie są tak naprawdę tylko kosmetyką. ArrayCalc jest potężnym, precyzyjnym i dopracowanym w każdym szczególe programem, na którym z czystym sumieniem można polegać w 99% sytuacji. Brzmienie samego systemu nie budzi żadnych zastrzeżeń, co również potwierdzili realizatorzy wyżej wspomnianych artystów. Niektórzy słysząc że zamierzamy zrealizować to wydarzenie na d&b Q1 nie wierzyli w powodzenie tego przedsięwzięcia. Jak widać, system spełnił swoje zadanie z nawiązką, a osobom które nie wierzyły, że to może się udać pozostaje mi tylko powiedzieć – “błogosławieni Ci którzy nie słyszeli, a uwierzyli” 🙂




Dystrybutor: Konsbud Audio

ESS-2016-07-eon_one-234

Odwiedź nasze konto na YouTube!

ZAPRASZAMY 🙂

YT-logo-190

test DiGiCo S21

Polska premiera!

Meyer Sound LEOPARD

Meyer-Sound-Leopard-grono1

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Posłuchaj mikrofonu…

beyerdynamic Opus 69 – mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_Opus49_calyNiedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy o świetnej relacji cena-jakość.

  • charakterystyka: superrnerka
  • pasmo przenoszenia: 35 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.5 mV/Pa
  • aplikacje: szkoły, estrady, teatry, konferencje
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama