Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 - dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar...

RCF EVOX 5 - aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość - RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 - dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J...

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI - aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach - w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study...

Konsolety DiGiCo - SD5 oraz SD10 w prestiżowej Walt Disney Concert Hall

inne

Na swoje 50. urodziny Music Center w Los Angeles udoskonaliło system audio w prestiżowej Walt Disney Concert Hall, wyposażając ją w konsolety DiGiCo - SD5 na FOH i monitorową SD10.

Oba miksery korzystają ze wspólnego SD Rack, komunikując się poprzez łącza światłowodowe. Decyzję o zakupie konsolet DiGiCo do sali koncertowej Walta Disneya, która została oddana do użytku w 2003 roku, podjęto pod wpływem udanego sezonu koncertowego w Hollywood Bowl, w której to z kolei w 2014 roku zainstalowano konsoletę SD7. W tej słynnej na cały świat muszli koncertowej (w której występowali także The Beatles) każdego roku orkiestra filharmoniczna z LA występuje z 15-tygodniowym cyklem letnich koncertów, na pozostałe miesiące wracając pod dach, do Walt Disney Concert Hall. „Po ogromnym sukcesie koncertów w Hollywood Bowl, w czym wydatny udział miały nowe konsolety DiGiCo, zaczęliśmy rozważać podobne posunięcie inwestycyjne dla sali koncertowej” wyjaśnia Fred Vogler, główny projektant systemu audio i realizator dźwięku LA Phil. „Chcieliśmy zainstalować konsolety, które będą łatwe w użyciu, będą też oferowały wysoką elastyczność komunikacji wejściowej/wyjściowej i gwarantowały możliwości przyszłej rozbudowy. Jest to rozwiązanie sensowne także z perspektywy realizatorów, którzy będą mogli teraz pracować - tak w lecie, w Hollywood Bowl, jaki w zimie, w sali koncertowej Walta Disneya - na konsoletach tego samego typu”. Według Kevina Wapnera, szefa technicznego, a jednocześnie realizatora odsłuchów w Hollywood Bowl, użycie konsolet DiGiCo z próbkowaniem 96 kHz odegrało istotną rolę w uzyskaniu znaczącej poprawy jakości dźwięku w tym obiekcie.

„Rok przed tym, gdy podjęliśmy tę ostatnią decyzję o zakupie, przekonwertowaliśmy wszystkie połączenia w sali koncertowej do pracy w trybie 96K z użyciem Rocknet” mówi.

„Przejście z poprzednio używanych konsolet na DiGiCo i połączenie ich łączami światłowodowymi przebiegło naprawdę bezproblemowo”. Nie mniej istotne są możliwości wyjściowe matrycy SD5. Mimo że doskonałość akustyki sali koncertowej,
zaprojektowanej przez akustyka Yasuhisę Toyotę, sprawia, że konieczność użycia więcej niż 40 wejść konsolety FOH podczas występów nie-orkiestrowych zdarza się bardzo rzadko, SD5 umożliwia bardzo drobiazgową kontrolę brzmienia rozbudowanego systemu nagłośnieniowego, który jest uruchamiany tylko w razie potrzeby. Niestandardowo skonfigurowane grona JBL VT4887, lewe i prawe, grają do przodu, na boki i do tyłu, podobnie jak grono środkowe. Frontfill obejmuje swoim
działaniem kilka pierwszych rzędów widowni, a oprócz tego w sali zainstalowano głośniki sufitowe i opóźnieniowe nad balkonami.

„Wszystko tu jest adresowalne” mówi dalej Vogler. „Możesz dowolnie zmieniać poziom dźwięku emitowanego w przód - części górne i dolne gron są adresowane oddzielnie - jak i na boki i do tyłu. Również indywidualnie można adresować
sygnały do głośników ATC. To był kolejny czynnik, który przyczynił się do wybrania konsolety DiGiCo - potrzebowaliśmy takiej, która zapewni szerokie możliwości matrycowania i komutacji. Korekcja w tej konsolecie EQ brzmi doskonale, a opcje routingu są bardzo rozbudowane. To dobre narzędzie do swobodnego kształtowania dźwięku i wysłania go dokładnie tam, gdzie ma się znaleźć. Co równie ważne, praca na tej na konsolecie jest niesłychanie intuicyjna i wygodna”.

Etatowi realizatorzy dźwięku w sali koncertowej Walta Disneya, Randy Piotroski (FOH) i Leland Alexander (monitory), bardzo intensywnie korzystają z funkcji snapshotów. Wapner stwierdza „Mamy gotowe szablony wstępne, ponieważ dystrybucja
sygnałów PA jest tak skomplikowana, że nie chcielibyśmy odtwarzać wszystkiego przed każdym koncertem”. Owe szablony zostały przygotowane dla rozmaitego typu imprez odbywających się w sali: Casual Fridays, który obejmuje sesję pytań i
odpowiedzi pomiędzy artystami i publicznością; występy jazzowe i inne z nagłośnieniem; występy chórów i operowe; inne wydarzenia. W trakcie występów orkiestry LA Phil, podczas których w pełni wykorzystuje się naturalną akustykę sali, SD5 jest przenoszona do specjalnej kabiny za stanowiskiem realizacji FOH i używana jako konsoleta nagraniowa. „Nagrania
archiwalne to w zasadzie miks stereo na dysku flash” stwierdza Wapner.



„Zazwyczaj używamy pięciu mikrofonów - lewy i prawy oraz trzy ambientowe”. Podczas rejestracji telewizyjnych sygnał z każdego mikrofonu rejestrowany jest przez system Merging Technologies Pyramix, za pośrednictwem przetworników Horus.
Decyzje co do zakupu sprzętu dla prestiżowej Walt Disney Concert Hall zawsze są podejmowane bardzo rozważnie, wyjaśnia Wapner. „Tu brzmienie musi być naprawdę najwyższej jakości, a to wymusza niebywale krytyczne podejście. Zawsze mówimy, że dźwięk jest badany jak pod mikroskopem z tysiąckrotnym powiększeniem”. „Każdy element wyposażenia technicznego, który tu wprowadzamy, musi być pieczołowicie zbadany. Oczekiwania kierownictwa i artystów są bardzo wysokie, więc jakość dźwięku, a także wygląd i sposób działania to naprawdę istotne rzeczy” mówi Vogler.


Dystrybutor: Polsound






Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 - nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie - Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało... Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było...

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu...

beyerdynamic TG-X 80 - mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_TG-X80_calyProfesjonalny dynamiczny mikrofon instrumentalny i wokalowy.

  • charakterystyka: hiperrnerka
  • pasmo przenoszenia: 20 Hz – 18 kHz
  • czułość: 3.2 mV/Pa
  • aplikacje: estrady, teatry, konferencje

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów - słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła... Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy... Zresztą - sami zobaczcie ;)

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać ;) Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko - lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres - wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu... Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama