Reklama

Najnowsze testy

Sontronics STC-80 - dynamiczny mikrofon do wokalu

  Świat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar...

RCF EVOX 5 - aktywny kompaktowy system liniowy

Moda na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość - RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 - dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J...

Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI - aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSP

  Presonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach - w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study...

Soundcraft Si Compact, Si Performer, Si Expression, Vi1, Vi2, Vi4 i Vi6 – połączenia MADI i przykłady zastosowań

miksery cyfrowe

soundcraft_laczeniesivi_0Protokół MADI zapewnia nam 64 kanały audio, możliwość użycia przewodów współosiowych, światłowodowych, jest łatwy w konfiguracji i zapewnia niską latencję. Warto być może przedyskutować kilka sposobów łączenia konsolet przy jego pomocy...

 

 

soundcraft_laczeniesivi_1MADI jest popularnym protokołem, chociażby dzięki możliwości współdzielenia stageboxa przez 2 konsolety czy możliwości rejestrowania koncertów. Jednym z prostszych przykładów połączeń pomiędzy dwiema konsoletami jest konfiguracja przedstawiona na powyższym rysunku. Dwie konsolety Si współdzielą sygnały wejściowe konsolety MASTER. To w niej należy skierować wejścia do MADI OUT przy pomocy wyjść bezpośrednich (direct out). W drugiej odpowiednio pobieramy sygnał z wejść MADI IN. Ważne jest by synchronizować konsoletę slave przy pomocy zegara zewnętrznego zegara word clock. Zalety? Nie mamy analogowych połączeń, możemy zapewnić redundancję przy pomocy drugiego przewodu, możemy użyć rejestrator wielośladowy oraz skorzystać z systemu DOGS (można zmieniać ustawienie przedwzmacniaczy bez wpływu na poziomy w konsolecie slave.

soundcraft_laczeniesivi_2

Kolejna opcja jest bardzo podobna, z tym że wyjścia z konsolety slave przesyłamy jeszcze przez konsoletę master.

soundcraft_laczeniesivi_3Teraz łączymy równolegle z użyciem stageboxa. Możemy wysłać MAIN MADI do konsolety master, a z AUX MADI do konsolety slave i mamy piękny system foh/monitor. Jak ktoś potrzebuje, to direct outami wychodzimy jeszcze na rejestrator czy kolejne konsolety. Synchronizujemy do zewnętrznego zegara. Wadą takiego systemu jest brak możliwości wykorzystania DOGS, czyli jak zmieniamy gain na masterze, to na drugiej konsolecie również zmieni się poziom, no i ważne - brak redundancji (2 przewody).

soundcraft_laczeniesivi_4

Można również połączyć szeregowo, wtedy jest DOGS, jest możliwość zapewnienia redundancji, trzeba tylko pamiętać, żeby w przedstawionej konfiguracji korzystać z odpowiedniej procedury połączenia, wszystko dokładnie opisano tutaj.

soundcraft_laczeniesivi_5Przeczytać tu można także o podobnej konfiguracji, ale z użyciem funkcji stołów Vi2/4/6. Więcej o stołach na stronie producenta.

Dystrybutor: ESS Audio

Tagi: Soundcraft Si Compact, Si Performer, Si Expression, Vi1, Vi2, Vi4, Vi6 – połączenia MADI i przykłady zastosowań, konfiguracja kilku konsolet cyfrowych, łączenie konsolet cyfrowych przez madi, cyfrowe sieci audio, jak dzielić stageboxa, si expression, si performer, Soundcraft Vi6 test

Reklama

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

JBL VTX V25 S28 i VT4889 - nagłośnienie sceny głównej na Orange Warsaw Festival

OWF2014_JBL_VTX_scena_01Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie - Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało... Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było...

Więcej …

Polecany test w portalu E-MUZYK.pl

Blue Microphones enCORE 200

Blue_enCORE200_insert160

profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenę

Posłuchaj mikrofonu...

beyerdynamic TG-X 58 - mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_TG-X58_calyNiedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy

  • charakterystyka: supernerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 15 kHz
  • czułość: 2 mV/Pa
  • aplikacje: szkoły, teatry, konferencje, estrady

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów - słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła... Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy... Zresztą - sami zobaczcie ;)

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać ;) Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko - lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres - wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu... Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 

Tematy pokrewne

Logowanie

Zaloguj

               
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama

NAPISZ DO NAS! 

Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test.

info@e-muzyk.net.pl

Reklama