Najnowsze testySontronics STC-80 - dynamiczny mikrofon do wokaluŚwiat mikrofonów do wokalu w Polsce dzieli się na dwie kategorie: Shure i “te inne”. Bez wątpienia Shure jest najbardziej riderową marką mikrofonową i w Polsce, i na świecie. Ale wokaliści coraz częściej zaczynają szukać mikrofonu dla siebie w tej drugiej grupie. A jest w czym wybierać. Czy stosunkowo młoda mar... RCF EVOX 5 - aktywny kompaktowy system liniowyModa na “linijki” nie słabnie. Ilość różnych “interpretacji” tego rozwiązania obecnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na tym tle pojawiła się ubiegłoroczna nowość - RCF EVOX 5 oraz EVOX 8. Dostaliśmy na testy mniejszy zestaw EVOX 5 - dwukrotnie, bo latem podczas “sezonu” oraz teraz, w listopadzie i grudniu. J... Presonus StudioLive 328AI i StudioLive 18sAI - aktywny 4-drożny system nagłośnieniowy ze współosiowymi przetwornikami i zaawansowanym cyfrowym DSPPresonus, firma wyrosła na sprzęcie studyjnym, rzuca rękawicę tuzom świata PA. Nowe zestawy głośnikowe serii StudioLive AI PA mają współosiowe przetworniki i wbudowane DSP o imponujących możliwościach - w tej klasie to absolutni lider. I do tego mamy całkiem sporo mocy! Presonus reklamuje je hasłami typu “Study... Soundcraft Si Performer 2, Si Performer 3 – konsoleta cyfrowa z kontrolerem DMX 512 – światło i dźwięk w kompaktowym rozmiarze!23.08.2012 miksery cyfrowe
Si Performer to najnowsze dziecko Soundcrafta i jednocześnie chyba pierwsza konsoleta cyfrowa na świecie przy pomocy której zarówno zmiksujemy całkiem spory koncert na scenie jak i jednocześnie podświetlimy facjaty naszych ulubionych muzyków wedle uznania. Wszystko za sprawą interfejsu DMX. Mamy zatem kombajn złożony z dwóch konsolet. Możemy więc jednoosobowo zrobić całą sztukę! Dostępne są póki co dwa modele z tej serii. Si Performer 2 posiada 24 wejścia mikrofonowe i osiem liniowych, natomiast Performer 3 posiada zestaw 32 wejść mikrofonowych i tyle samo linii. Maksymalnie mogą obsłużyć 80 wejść, a to za sprawą np. 2 opcjonalnych kart rozszerzeń, czy chociażby wejść i wyjść AES, no i co najważniejsze dwukrotnie większej mocy obliczeniowej w stosunku do Si Compact! Producent twierdzi, że jest to równowartość 220 jednostek rack zmieszczonych w obudowie 170x730(lub 940)x536 mm o wadze 17kg(lub 21,5kg w przypadku Si Performer 3)! Każdy z tych 80 kanałów posiada własny filtr górnoprzepustowy, 4-pasmowy EQ BSSa, dedykowaną obróbkę dynamiczną w postaci bramki i kompresorów oraz linię opóźniającą.
Dalej jeśli chodzi o audio, mikser udostępnia 8 VCA, 8 grup mutowania, 14 aux/group ( lub 8 mixów mono i 6 stereo), czyli możliwość wybrania pre/post. Dodatkowo do pokładowych 4 procesorów Lexicona lecą kolejne 4 wysyłki. Samych procesorów chyba nie ma co reklamować ;-) Najwyższa jakość. Mamy także 3 szyny główne do miksowania LCR czy np LR + C(mono). Każda szyna posiada kompresor, 4-pasmowy pełny parametryk, graficzne 31-pasmowe GEQ BSS-a oraz linię opóźniającą. Żeby nie było, nie ma tutaj czegoś takiego jak kompromis co do poziomu użycia DSP. Wszystkie funkcje dostępne są w każdym momencie, mocy procesora wystarcza na wszystko, a zapotrzebowanie jak widać jest ogromne! Lecimy dalej, Performer tak jak Si Compact posiada takie funkcje jak D.O.G.S (Direct Out Gain Stabiliser), który zabezpiecza poziom na direct outach od zmiany gainu mikrofonu, czyli piękna sprawa przy 2 konsoletach dzielących jednego stageboxa czy przy nagrywaniu. Posiada funkcję FaderGlow, czyli zmienne kolory na tłumikach w zależności od funkcji, a także funkcję personalizowania warstw tłumików, funkcję kopiuj wklej jeśli chodzi o ustawienia kanałów. Ważna funkcja to także TOTEM, dzięki której jednym klawiszem możemy łatwo miksować do AUX, FX, czy matrycy. Czyli generalnie wszelkie zalety cyfry. Wszystko uzupełnia dotykowy kolorowy wyświetlacz. Przejdźmy jednak to głównego punktu, czyli światła.
Jak widać utrzymuje się trend do wsadzania wszystkiego w jedno pudło i w wielu miejscach z pewnością takie rozwiązanie się sprawdzi. Na mniejszych sztukach w końcu rzadko mamy miejsce by zastawić się dookoła rackami ze sprzętem, a co dopiero postawić jeszcze obok siebie świetlika z podobną ilością, nie mówiąc już o małych klubach, teatrach, domach modlitwy. Performer 2 i 3 to swoisty powrót do systemu centralnie sterowanego ;-), ale w wypadku naszej branży takie podejście zdecydowanie może się sprawdzić. Więcej informacji na stronie producenta. Dystrybutor: ESS Audio
Test miksera cyfrowego Soundcraft Si PERFORMER 2
Tagi: Soundcraft Si Performer 2, Si Performer 3 – konsoleta cyfrowa z kontrolerem DMX 512 – światło i dźwięk w kompaktowym rozmiarze!, cyfrowa konsoleta live z obsługą świateł, jaka konsoleta dźwięk i światło, konsoleta łącząca światło i dźwięk, konsoleta audio z DMX, sterowanie światłami i dźwiękiem z cyfrowej konsolety, jaka konsoleta do teatru, jaka konsoleta na nieduże koncerty, profesjonalna konsoleta audio z interfejsem DMX, kompaktowa konsoleta cyfrowa z obsługą światła, światło i dźwięk z jednego miksera, Si Performer cena, Soundcraft ViSi, światło i dźwięk jedną konsoletą, jaka cyfrowa konsoleta koncertowa z DMX
|
Polecany test w portalu E-MUZYK.plBlue Microphones enCORE 200
profesjonalny dynamiczny mikrofon na scenęPosłuchaj mikrofonu...
multitest mikrofonów
Tematy pokrewneNajnowsze testy
|
TOP AKTUALNOŚCI
Popularne testy on-line
NAPISZ DO NAS! Jeśli brakuje w naszym wortalu testu instrumentu bądź sprzętu muzycznego którego szukasz, napisz do nas! Postaramy się przetestować urządzenie i opublikować test. |

Nazwa Performer może sugerować, że mikser jest już na tyle dobry, że sam gra na scenie, a do tego robi fajerwerki, dźwięk, światło. No... jeszcze do tego nie doszliśmy, nie mniej z tymi dwoma ostatnimi konsoleta poradzi sobie z ludzką pomocą bez większego problemu...A to wszystko w obudowie wielkości Si Compact!

Unikalne rozwiązanie w postaci portu DMX512 daje w pierwszej wersji oprogramowania 4x scene master (A-D) z powiązanymi kanałami typu slave na warstwach ALT faderów. Indywidualne nasycenie koloru czy parametry ustawione są na tych warstwach mogą być modyfikowane wszystkie razem za pomocą mastera, który może być de facto przypisany do jednego z głównych tłumików, dzięki czemu uzyskujemy szybki dostęp zarówno do dźwięku jak i światła z jednego poziomu. Aby zautomatyzować proces, ustawienia DMX mogą być zapisywane razem z ustawieniami audio w systemie snapshot, a więc wszystko można wczytać wciśnięciem jednego przycisku czy komendą MIDI. Można także izolować dźwięk od światła, nie ma problemu ;-). Soundcraft daje radę pod jeszcze jednym względem, Performer daje się kontrolować za pośrednictwem ViSi Remote, czyli aplikacji na iPada do serii Vi i Si, co skutecznie usprawni pracę w przypadku tylu możliwości, jest nawet miejsce na postawienie tabletu co widać na fotce. Na koniec można dodać tylko jeszcze, że jak przystało na Soundcrafta, te miksery także korzystają z dobrodziejstw Harman HiQnet.



Instalacja na scenie zewnętrznej – tzw. miejskiej scenie - Orange Warsaw Festival robiła wrażenie. Ale to, co zostało podwieszone przez GMB na scenie głównej festiwalu nad płytą Stadionu Narodowego wręcz zabijało... Tak imponującej instalacji na systemie JBL VTX w Polsce chyba jeszcze nie było...
Profesjonalny pojemnościowy mikrofon wokalowy.
Wreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu
mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie
zwiększyła... Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej
przygotowaliśmy... Zresztą - sami zobaczcie ;)

