13.02.2008
miksery analogowe
Jeśli coś jest dobre, to czemu tego nie rozwijać? Miksery serii VLZ3 zdobyły już uznanie użytkowników PA, a teraz czas na studia domowe i projektowe oraz na małe instalacje nagłośnieniowe. Mackie poszerza ofertę o ultrakompaktowe miksery 4- i 8-kanałowe serii VLZ3.

Mackie 402-VLZ3 to sympatyczny 4-kanałowy mikserek takiego formatu, jaki zrobił furorę wśród domowych studyjek. Ma 4 kanały, z czego 2 mono wyposażone w doskonałe przedwzmacniacze mikrofonowe XDR2 charakteryzujące się bardzo niskim poziomem szumu oraz dużym zapasem dynamiki (130 dB!) i wzmocnieniem 60 dB, co w konstrukcjach budżetowych zwykle wiąże się z wysokimi szumami. Nie w tym przypadku. Przedwzmacniacze mają oczywiście zasilanie Phantom +48 V, diode informującą o przesterowaniu, a do tego – w tej klasie jest ewenementem – filtr dolnozaporowy @100 Hz o nachyleniu 18 dB/oct. Znacząco poprawi to poziom i czystość wokalu w nagraniach. Kanały mono mają wejście XLR uzupełnione o wejście liniowo-instrumentalne jack 1/4″ – tak, mikser ma dwa wysokoimpedancyjne wejścia instrumentalne. Korekcja jest 2-pasmowa półkowa (@80 Hz i @12 kHz) działająca w zakresie ±15 dB. Konstruktorom żadna potrzeba studia domowego nie umknęła – choć nie ma potencjometrów usytuowania kanałów mono w panoramie stereo, to jest przełącznik przekształcający kanały 1 i 2 w jeden kanał stereo (STEREO PAN). Kanał stereo ma dwa wejścia jack 1/4″ TRS akceptujące sygnały o poziomie symetrycznym bądź niesymetrycznym. Ciekawostką jest sposób rozwiązania wejścia Tape In – w tym przypadku mamy oddzielny regulator poziomu tego wejścia z przełącznikiem odsłuchu na wyjście główne, co z pewnością sprawdzi się w studiach domowych. Mikser Mackie 402-VLZ3 ma ponadto wyjście słuchawkowe z oddzielną regulacją. Tłumiki – jak widać na zdjęciu – to potencjometry obrotowe.

Mackie 802-VLZ3 to 8-kanałowy model, który wyposażono w 3 przedwzmacniacze mikrofonowe XDR2 wyposażone jak w modelu 402-VLZ3, przy czym kanały 1 i 2 mają dodatkowo złącze insertowe. Dwa pierwsze kanały mają również dwa przedwzmacniacze instrumentalne (identycznie jak w Mackie 402-VLZ3), a kanał 3 może działać jako kanał stereo (jeśli nie korzystamy z przedwzmacniacza mikrofonowego – 2 wejścia jack 1/4″ TRS). W odróżnieniu do Mackie 402-VLZ3 model 802-VLZ3 ma 3-pasmową korekcję (±15 dB, @80 Hz, @2.5 kHz, @12 kHz), wysyłkę AUX z regulowanym powrotem stereo i podgrupę ALT3/4 jako SUBMIX. No i model Mackie 802-VLZ3 ma potencjometry panoramy. Dokładne ceny na razie nie są znane, ale wiadomo, że będą zabójcze dla konkurencji. Według wstępnych danych model Mackie 402-VLZ3 będzie kosztować około 130 EURO netto, zaś Mackie 802-VLZ3 około 260 EURO netto. Więcej informacji na stronie producenta.
Dystrybutor: Music Info