Reklama
Reklama

Gigant_insert-new

Oficjalny odbiór systemu aktywnego pogłosu w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie

inne

atmos_0W ostatni piątek stycznia, w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie, nastąpił oficjalny odbiór systemu aktywnego pogłosu, kreującego wirtualną przestrzeń akustyczną w głównej sali tejże placówki.
Po co jej taki system? Decyzja o stworzeniu systemu jest niejako bezpośrednią konsekwencją tego, iż zastosowany tu 32-kanałowy system dźwięku kinowego Dolby Atmos już na wstępie narzucił bardzo rygorystyczne wymagania i obostrzenia dotyczące pogłosu, a właściwie… jego braku. Z drugiej strony NInA od początku zakładał, że owa sala główna będzie jednocześnie salą wielofunkcyjną, a więc przeznaczoną nie tylko do projekcji filmowych, ale też realizacji widowisk i koncertów.

Jak jednak wiadomo, żywa muzyka bez pogłosu brzmi dość nieatrakcyjnie. Bazę rzeczonego rozwiązania stanowi procesor Lexicon PCM96 Surround, w którym przygotowano zestaw presetów „na różne okazje”, które można wybierać zdalnie, np. z poziomu laptopa podłączonego do sieci Wi-Fi.

 
Drugim kluczowym elementem całości, komunikującym się z Lexiconem przez łącza AES/EBU, jest procesor BSS BLU-800. Do zadań zaimplementowanych w nim filtrów adaptacyjnych, czy też algorytmów Acoustic Echo Cancellation należy eliminacja różnic pomiędzy tym, co zbierają mikrofony, i tym, co „wychodzi” z PCM96, dzięki czemu do głośników trafia wyłącznie sygnał pogłosowy.

Jeśli zaś o mikrofony chodzi, to jest to siatka 8 kapsuł kardioidalnych CK31 z uchwytami HM1000, zawieszonych ponad obszarem umownej sceny. Jest to specjalne rozwiązanie AKG – sygnały z mikrofonów są matrycowane, tak aby odwzorować rozmieszczenie źródeł dźwięku i odpowiednio rozłożyć pole poglosowe.

To tylko skrótowy i mocno okrojony opis całego rozwiązania. Wg opinii tych, którzy słyszeli opisany system w działaniu, udało się w pełni uzyskać zamierzony efekt. Nie bez znaczenia jest tu oczywiście jakość pogłosów generowanych przez procesor Lexicona, ale to przecież klasa sama dla siebie.

Realizacja robi wrażenie.
Wykonawca: ESS Audio


JBL EON ONE


ESS-2016-07-eon_one-234

Presety, templejty i inne patenty…

Presety, templejty i inne patenty…

Screen-Preset

Odwiedź nasze konto na YouTube!

ZAPRASZAMY 🙂

YT-logo-190

test DiGiCo S21

Polska premiera!

Meyer Sound LEOPARD

Meyer-Sound-Leopard-grono1

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

Posłuchaj mikrofonu…

beyerdynamic Opus 69 – mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_Opus49_calyNiedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy o świetnej relacji cena-jakość.

  • charakterystyka: superrnerka
  • pasmo przenoszenia: 35 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.5 mV/Pa
  • aplikacje: szkoły, estrady, teatry, konferencje

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama