Reklama
Reklama

Gigant_insert-new

Jak polepszyć sygnał mikrofonów bezprzewodowych? Na przykładzie systemów Audio-Technica

inne

Atechnica_0Interesuje was jak dbać o systemy bezprzewodowe? Jak polepszyć ich sygnał? Przeczytajcie zatem ten artykuł, traktjący o tym zagadnieniu na przykładzie systemów Audio-Technica.

Sygnał bezprzewodowy nigdy nie jest całkowicie „pewny”, ale jednak mikrofony bezprzewodowe są często wybierane ze względu na komfort i wygodę użytkowania. Dla inżyniera systemu korzystającego z systemów bezprzewodowych istotne jest przewidzenie różnych konfiguracji  wykorzystania urządzeń. Planowanie dotyczy już samego wyboru, którego systemu użyć, ale także konfiguracji systemu w celu uzyskania najlepszej jego wydajności. W tym artykule zwrócimy uwagę na kilka czynników, które pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości systemu bezprzewodowego.

Użycie odpowiednich częstotliwości jest kluczowe aby osiągnąć poprawną transmisję sygnałów. Nadajnik i odbiornik mogą znajdować się koło siebie, ale jeśli częstotliwości nie będą odpowiednio skonfigurowane, system nie ma szansy dobrze działać. Wybranie dostępnej częstotliwości zależy od miejsca, w którym się znajdujemy. Dodatkowo, jeśli chcemy stosować kilka transmisji jednocześnie, musimy również zadbać o dopasowanie częstotliwości między sobą. Wiele systemów bezprzewodowych Audio-Technica ma wbudowaną w odbiornik funkcję automatycznego skanowania, pozwalającą na identyfikację częstotliwości które będą dobrze działać w danej konfiguracji. Inżynierowie z Audio-Technica podnieśli poprzeczkę jeszcze wyżej. Bezprzewodowy System 10 sam skanuje częstotliwości, a w przypadku zagrożenia niepożądanymi interferencjami sam automatycznie i bezgłośnie przestraja częstotliwość w odbiorniku i nadajniku.



W zależności od częstotliwości, która jest stosowana, zasada położenia nadajnika i odbiornika w linii wzroku jest bardzo ważna. Wielu ludzi ustawia antenę tak, by pomiędzy urządzeniami nie było żadnych przeszkód czy ścian właśnie po to, żeby uzyskać lepsze połączenie bezprzewodowe. Popularne systemy bezprzewodowe Audio-Technica, jak seria 2000, 3000 i 4000 pozwalają odłączyć antenę od odbiornika i – przez odpowiedni kabel RF – przenieść bliżej transmitera. Jest to często dobry pomysł gdy odbiorniki są zamontowane w rack’u i niemożliwe jest położenie odbiornika i nadajnika w linii wzroku. Montowanie anten niezależnie od odbiornika jest też dobrym pomysłem, gdy połączenie może zakłócić tłum – wystarczy umieścić wtedy antenę na wysokości.

Rozdzielenie nadajników i odbiorników jest też często polecane aby zwiększyć wydajność połączenia bezprzewodowego. Nadajniki produkują energię, więc gdy nadajnik znajduje się blisko jakiegokolwiek odbiornika, może wystąpić problem. Poziom szumu tła może się zwiększyć. Sąsiadujący, niepracujący zakres częstotliwości może przejąć skoncentrowaną energię z nadajnika i przeszkodzić sygnałowi dotrzeć do odbiornika. Jest to prawdą kiedy tradycyjny odbiornik jest położony bardzo blisko nadajnika, ale jeszcze większe zagrożenie stanowi położony blisko nadajnik radia o wysokiej mocy lub kiedy odbiornik 2,4 GHz leży blisko nadajnika Wi-Fi.

Dodatkowe rady dotyczą używania odpowiednich baterii, umiejscawiania nadajnika wysoko (aby uzyskać najlepsze połączenie bez przeszkód), utrzymywanie sprzętu w dobrym stanie. Dwa dodatkowa narzędzia, które mogą pomóc sygnałom bezprzewodowym to bramka redukcji szumów tła – SQUELCH i kontrola poziomu mocy sygnału z nadajnika. Te narzędzia, jeśli są używane poprawnie, mogą być pomocne, jednak używane niepoprawnie mogą powodować inne niechciane efekty.

Więcej o tego typu zagadnieniach na stronie Audio-Technica TUTAJ.

Dystrybutor Audio-Technica: Konsbud Audio

JBL EON ONE


ESS-2016-07-eon_one-234

Presety, templejty i inne patenty…

Presety, templejty i inne patenty…

Screen-Preset

Odwiedź nasze konto na YouTube!

ZAPRASZAMY 🙂

YT-logo-190

test DiGiCo S21

Polska premiera!

Meyer Sound LEOPARD

Meyer-Sound-Leopard-grono1

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

Posłuchaj mikrofonu…

Shure Beta58 – mikrofon dynamiczny

Shure_Beta58_calyProfesjonalny dynamiczny mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: supernerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.8 mV/Pa
  • aplikacje: wokal, estrada, teatry, konferencje, uniwersalny

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów – słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła… Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy… Zresztą – sami zobaczcie 😉

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać 😉 Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko – lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów – charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres – wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu… Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama