Reklama
Reklama

Gigant_insert-new

EAW RedLine RL12, RL15 i RL18s – aktywne zestawy z DSP z subbasami w konfiguracji cardio

Proligh + Sound 2015

EAW-Anya

Czerwone światła, mnóstwo konsolet, ogromny bufet... B-), ograniczona ilość zaproszonych gości... Wszystko za sprawą zaślubin EAW ANYA z EAW OTTO. A na uboczu, z dala od blasku premiery, stał niewielki zestaw, który jednak przyciągnął sporo widzów... RedLine... Dla niektórych sensacja.

DDK, RB

 

EAW REDLINE – nowa seria kolumn głośnikowych firmy EAW podbił serca wielu uczestników premiery od „pierwszego usłyszenia” :) Nie ma w tym krzty przesady! System gra mocnym, ale naturalnym sound'em, detalicznie, punktualnie, wspaniale zfazowanym dźwiękiem. Wokale są „na czole”. I to nie jest przesada.

W skład serii wchodzą póki co 3 modele: RL12 i RL15 (12 i 15 cali) oraz RL18S, czyli 18-calowy subwoofer. Wszystkie kolumny mają wbudowane końcówki oraz procesory DSP. Przetworniki w szerokopasmowych modelach RL12 i RL15 są napędzane przez 250-watową dla drivera wysokotonowego i 1000-watową końcówkę dla woofera – obie pracują w klasie D. Autorskie algorytmy EAW DynO optymalizują przepływ mocy ze wzmacniacza do przetwornika. Trochę to brzmi jak bełkot marketingowy, ale.... ten system naprawdę wywarł na nas ogromne wrażenie.

Modele szerokopasmowe to dwudrożne konstrukcje, z czterema eliptycznymi otworami bass reflex. Zastosowano 1-calowe drivery z cewką o średnicy 1,75”, umieszczone w tubie o propagacji 60 x 90 stopni. Woofery odpowiednio są 12-calowy i 15-calowy. Zestawy te przetwarzają pasmo z zakresu 55 Hz – 19 kHz dla RL12 oraz 50 Hz – 19 kHz dla RL15. Obie konstrukcje pozwalają na uzyskanie w szczycie max SPL 135 dB. Dla sygnału ciągłego max SPL wynosi 129 dB. Pokładowe DSP udostępnia trzy presety umożliwiające pracę zestawów w 3 różnych konfiguracjach. Pierwsza z nich to Main, gdzie pracują same górki w pełnym paśmie, druga – Main+Sub z odciętym dołem i trzecia – jako monitor, z korektą wzmocnień pasma wynikających z ustawienia zestawu na podłodze. Wprawdzie trudno nazwać szerokopasmówki RedLine niskoprofilowymi monitorami, ale... w razie potrzeby mogą służyć za monitory dzięki odpowiedniemu nachyleniu pod kątem 45stopni. Zazwyczaj, gdy mamy do czynienia ze sprzętem „do wszystkiego” okazuje się do niczego, jednak firmy lubią i potrafią zaskakiwać. Czas pokaże, czy te kolumny nadadzą się do wszystkiego.

Niesamowity procesor DSP pozwala uzyskać odpowiedź impulsową porównywaną z monitorami studyjnymi. I to nie jest przesada...

EAW RL18S, czy subwoofer, jest przystosowany do pracy jako pojedynczy zestaw subbasowy, lub w przypadku zastosowania dwóch zestawów w konfiguracji kardioidy. Jest to możliwe dzięki pokładowemu DSP, który ma zapisane ustawienia dla takiej konfiguracji. Możliwości procesora przewidują przełączenie go między normalną opcją, kardioidą – front oraz kardioidą – back, dzięki temu mamy niemalże gotową instalację podczas stawiania systemu. Proste i nad wyraz skuteczne. Faktycznie, w kardio basy nie grają „do tyłu”, dzięki czemu scena jest automatycznie cichsza.

Zestawy EAW serii RedLine posiadają twardy, wzmocniony grill, dzięki czemu nie straszne są im uszkodzenia przy użytkowaniu jako monitor podłogowy. Dodatkowym atutem jest brak podświetlanego logo czy diód na przednim panelu, więc nic nam po bokach sceny nie świeci :)

Seria RedLine jest pomyślana jako uzupełnienie dla topowego systemu liniówki koncertowej EAW ANYA. Na dużych scenach nowa seria może pracować jako dogłośnienie boczne side-fill, może też stanowić doskonałe mobilne rozwiązanie na mniejsze sceny jako nagłośnienie przodowe – zintegrowane DSP oferujące możliwość pracy w kardioidzie jest wyjątkową propozycją! Czegoś takiego nie oferuje dotąd chyba żaden producent. Nie możemy się już teraz doczekać tego systemiku do testów! Wróżymy doskonałą przyszłość tej serii. Brawo EAW!

Dystrybutor: Music Info

 

TAGI: EAW RedLine RL12 i RL18s, mocny kompaktowy system nagłośnieniowy, mobilny system nagłośnieniowy z basami w konfiguracji cardio, riderowy system szerokopasmowy, EAW RL15 i RL18s cardio, subbasy mogące pracować w kardioidzie, aktywne basy z DSP pracujące w układzie kardioidy, jakie subbasy mogą pracować w cardio?, mocne aktywne subbasy z DSP z programem do kardioidy

JBL EON ONE


ESS-2016-07-eon_one-234

Presety, templejty i inne patenty…

Presety, templejty i inne patenty…

Screen-Preset

Odwiedź nasze konto na YouTube!

ZAPRASZAMY :-)

YT-logo-190

test DiGiCo S21

Polska premiera!

Meyer Sound LEOPARD

Meyer-Sound-Leopard-grono1

Wi-Fi do miksera cyfrowego

WiFi_w_Pro_Audio_190

Posłuchaj mikrofonu...

beyerdynamic Opus 39S - mikrofon dynamiczny

Beyerdynamic_Opus39S_calyNiedrogi dynamiczny mikrofon wokalowy.

  • charakterystyka: superrnerka
  • pasmo przenoszenia: 50 Hz – 16 kHz
  • czułość: 2.4 mV/Pa
  • aplikacje: szkoły, estrady, teatry, konferencje

multitest mikrofonów

Multitest mikrofonów - słuchamy!

ImageWreszcie! Paula wyzdrowiała i mogliśmy nagrać próbki do multitestu mikrofonów. W międzyczasie ilość mikrofonów nam się nieznacznie zwiększyła... Gdy Paula zobaczyła ilość mikrofonów, jaką dla niej przygotowaliśmy... Zresztą - sami zobaczcie ;)

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.2

ImageWygląda na to, że dział multitestów będzie się rozrastać ;) Nie minęły dwa tygodnie, a już powiększa się nam baza pomiarów. I nie tylko - lada chwila udostępnimy testowe nagrania dokonane na kilkudziesięciu mikrofonach w ramach jednej sesji. A na razie uzupełniamy bazę pomiarów.

 
Multitest mikrofonów - charakterystyki cz.1

ImagePoczątek roku to dla sklepów ciężki okres - wiadomo, inwentury. Nie zazdroszczę. Handel stoi, w sklepie bałagan, nerwowe szukanie brakującego sprzętu... Postanowiliśmy pogłębić ten stan rzeczy i „porwaliśmy” z dwóch poznańskich sklepów kilkadziesiąt mikrofonów, by zrobić pomiary i od razu nagrać próbki.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama