Reklama
Reklama

Light4Me Stage Hexa PAR 18 RGBWA-UV – mocny PAR LED RGB z diodami białymi, amber i UV

 

Polska marka oświetlenia scenicznego należąca do sklepu Music Express – Light4Me – dynamicznie się rozwija. Już modele Magic QUAD PAR i Magic HEXA PAR zapowiadały kierunek rozwoju – oświetlenie na coraz większe sceny. Do klasy niewielkich, najbardziej popularnych reflektorów LED PAR dołączył niedawno bardzo mocny zawodnik – bohater niniejszego testu. Dla kogo przeznaczony jest ten model?

Artur Wojciechowski, Michał Woźniak, Radek Barczak



 


Rynek oświetlenia zespołów eventowych i okolicznościowych rządzi się swoimi, specyficznymi prawami. To oczywiście uogólnienie, ale ma być przede wszystkim tanio (jeśli nie najtaniej…) i lekko. Ważny jest również niewielki gabaryt. Ponadto światła sceniczne służą zespołom raczej do świecenia w kierunku bawiących się, aniżeli do eksponowania światłem muzyków, wzmacniania światłem dynamiki muzyki czy kreowania show. Nadesłany do testów Light4Me Stage Hexa PAR nie mieści się zbytnio w tym kanonie świecenia…




Bo to niemały reflektor typu LED PAR, który można z powodzeniem zastosować na sporych scenach! Light4Me Stage Hexa PAR 18 to chyba najmocniejszy PAR w historii Light4Me. Niezależnie od marki, jest to jednocześnie jeden z najmocniejszych i najbardziej uniwersalnych reflektorów LED PAR na rynku. W swojej klasie cenowej bezdyskusyjnie jest to najmocniejszy reflektor. Bo trudno znaleźć w ofertach innych marek tak dobrze wyposażony reflektor, do tego w tak korzystnej cenie…

 

Light4Me Stage Hexa PAR 18 wyposażono go w 18 mocnych 6-wattowych zintegrowanych soczewkowych diod LED 6in1. Do dyspozycji mamy następujące kolory:

  • R – red, czerwony
  • G – green, zielony
  • B – blue, niebieski
  • W (na wyświetlaczy ‘o’) – white, biały
  • Y – UV, ultrafiolet
  • P – amber, bursztynowy.

Dzięki tak szerokiej palecie barw podstawowych, możliwości mieszania kolorów są przeogromne. Dodatkowym atutem są naprawdę wydajne diody UV!




Elegancka obudowa z pomalowanego czarną farbą aluminium jest uzupełniona uchwytami umożliwiającymi ustawienie reflektora na podłożu lub podwieszenie go na kracie lub belce. Boczne nakrętki dociskające są wygodne i trwałe. Uchwyty są stalowe, jednak biorąc pod uwagę spore gabaryty i ciężar reflektora, mogłyby być nieco grubsze… Po podwieszeniu do belki delikatnie się odkształcają. Cieszy wyposażenie w zasilanie powerCon – wejście i przedłużenie “podaj dalej”. Świadczy to o dedykacji urządzenia “poważnym” aplikacjom. Do tego pobierana moc 210 W jasno określa, że to już nie są przelewki 🙂 To kawał mocnej lampy!




Funkcje reflektora można obsługiwać manualnie korzystając z panelu z 4-cyfrowym wyświetlaczem LED, lub zdalnie przez DMX. Dostępne są dwa tryby – 10-kanałowy lub 6-kanałowy. W 6-kanałowym każdy kanał steruje dimmerem jednej z 6 barw. Dostępna jest regulacja w zakresie 0 – 255. W trybie 10-kanałowym do dyspozycji są dodatkowe funkcje dostępne manualnie oraz dimmery dla każdej z barw. Jedno, o czym producent zapomniał, to tryb Master/Slave… Można jednak przyjąć, że tak mocne urządzenia kupują osoby świadome tajników DMX i korzystające z jego dobrodziejstw na co dzień. Choć naszym zdaniem to raczej niedopatrzenie, albo wczesna wersja systemu – bo trzeba pamiętać, że w środku współczesnych LED PARów “mieszkają” cyfrowe układy sterujące z własnym oprogramowaniem.


Light4Me Stage Hexa PAR 18 udostępnia 3 funkcje półatomatycznej zmiany i mieszania barw wraz z określeniem tempa zmian/przejść:

  • przeskakiwanie miedzy kolorami
  • stopniowa zmiana kolorów
  • pulsowanie kolorów z zastosowaniem dimmera

Do tego jest również funkcja sterowanie dźwiękiem (BEBF). Te właśnie funkcje są dostępne zarówno manualnie z panelu, jak za pomocą DMXa, przy czym regulacja czasu zmian z panelu ma wartości z zakresu 01 – 99, zaś regulacja czasu zmiany przez DMX jest w trybie 10-kanałowym dostępna na kanale 4. Wybór funkcji dostępny jest na kanale 3. Na kanale 2 jest stroboskop, zaś na kanale 1 główny dimmer.  Szkoda, że z poziomu panelu nie ma możliwości wpłynąć na czułość mikrofonu dla trybu sterowania dźwiękiem (BEBF) i trzeba ją ustawiać przez DMX.


 


Niebagatelne znaczenie dla jakości światła ma typ zastosowanych diod LED. Light4Me Stage Hexa PAR 18 został wyposażony kompaktowe zintegrowane diody z soczewką o bardzo równomiernym rozproszeniu i efektywnym mieszaniu światła różnych barw. To przekłada się na dużą równomierność rozłożenia zmieszanych kolorów w snopie światła. Przy pełnej szerokości snopa światła 35stopni, w promieniu prawie 30 stopni intensywność umieszanej barwy jest jednolita. No i trzeba podkreślić naprawdę dużą efektywność świetlną! Jak na konstrukcję o tej mocy kosztującą około 700 zł, aż nie chce się wierzyć, że to możliwe… Zwłaszcza w połączeniu z informacją o żywotności diod sięgającej 50tys godzin pracy, co w połączeniu z 3-letnią gwarancją producenta z wymianą sprzętu na nowy w razie pojawienia się usterki stawia ten reflektor na początku listy zakupowej w kategorii mocnych LED PARów 🙂




Nie ma jednak róży bez kolców. Mimo zastosowania aluminiowej obudowy oraz wewnętrznych pasywnych radiatorów na płycie do której są mocowane diody LED, producent zdecydował się na zastosowanie dodatkowego chłodzenia aktywnego o wymuszonym przepływie powietrza w postaci pracującego w sposób ciągły wentylatora. I choć jego praca nie jest bardzo głośna – zmierzona wartość skalibrowanym decybelomierzem wskazała z odległości 1 metra 51 dB – to fakt ten ogranicza zastosowanie Stage Hexa PAR na salach teatralnych. Co innego sceny koncertowe – i to nawet całkiem spore! Moc i efektywność tych reflektorów jest tak duża, a przy tym snop światła na tyle wyraźny i skupiony, że z powodzeniem Stage Hexa PARy sprawdzą się jako oświetlenie artystów na mocno oświetlonych scenach. Warto wspomnieć, że bez problemu te reflektory osiągają do 25-30 metrów zasięgu snopa światła (w zależności od barwy).




Podczas testów dysponowaliśmy 4 egzemplarzami – pracowaliśmy na nich przez ponad 2 miesiące używając na 3 różnych plenerowych scenach o wymiarach 6×4 m, 6×7 m i 7×8 m oraz w różnych salach weselnych oraz sporej sali miejskiego ośrodka kultury. Stosowaliśmy je przede wszystkim z przodu sceny, jako oświetlenie przednie artystów i jednocześnie do “kolorowania” sceny. W przypadku najmniejszych scen weselnych nie było wręcz możliwości, by skorzystać z pełnej mocy Hexa PARa 18… Główny dimmer był w częstym użyciu.


Znakomicie testowane LED PARy sprawdziły się na plenerowych scenach. Dość humorystyczne zdarzenie miało miejsce podczas jednego z koncertów na scenie nad jeziorem. Z przeciwległego brzegu specjalnie przyjechał pod scenę znajomy “świetlik” pytając, “Co tak daje, że scena jest tak rozświetlona?” 🙂 Nie chciał wierzyć, że to ledwie 4 reflektory za 699 PLN sztuka na przodzie i 8 LED BARów na kontrze 😛




Nie tylko przy świeceniu koncertów te reflektory się sprawdziły – dawały znakomity efekt również podczas występów DJów. Reflektory Stage Hexa PAR 18 odgrywały wówczas znaczącą rolę dzięki bardzo wydajnym diodom UV. Użyliśmy tych reflektorów również podczas plenerowego eventu, gdzie wieczorem należało oświetlić okoliczne drzewa z pouwieszanymi na gałęziach serpentynami i logami organizatora nadrukowanymi na białych płaszczyznach z PCV  – również tutaj prócz mocnych kolorów niesamowity dodatkowy efekt pozwalały uzyskać diody UV. Można oczywiście powiedzieć, że zastosowanie UV wykracza poza “szkolne” zasady świecenia… B-) Owszem, ale możliwość skorzystania z nich zasadniczo zwiększa wow-factor widowni 🙂 Jest to działanie pod publiczkę, ale… czasami to pozwala zdobyć nowego Klienta 🙂 Bo często okazuje się, że “riderowe” firmy z “riderowymi” światłami po prostu nie mają UV 😛 A nie zawsze Klient patrzy na riderowość. Często istotniejsza od efektywności jest… efekciarstwo 😛 Dlatego naszym zdaniem odbiorcami tych reflektorów mogą stać się nie tylko mniejsze nie-riderowe firmy oświetleniowe czy domy kultury, ale również te większe. Bo te reflektory są na tyle tanie i oferują na tyle wiele atutów, że warto w nie zainwestować.




Light4Me konsekwentnie rozwija ofertę. Stosuje sprawdzone rozwiązania i – doskonale orientując się w potrzebach rynku – dokłada coś od siebie 🙂 Light4Me Stage Gexa PAR 18 to kolejna konstrukcja, która ma ogromne szanse szeroko zaistnieć w naszych setupach oświetleniowych. Za tą konstrukcją przemawia bardzo wiele cech. Przede wszystkim znakomita, wręcz rewelacyjna cena do jakości i mocy. Znacie tak mocny reflektor RGMWA-UV w podobnej cenie? Do tego Light4Me tradycyjnie rozpieszcza swoich Klientów 3-letnią gwarancją z ewentualną wymianą sprzętu na nowy w razie pojawienia się usterki. Brak trybu Master/Slave i nieco zbyt “miękki” uchwyt mocujący nie stanowią na tyle dużego problemu, by nie zainteresować się tym reflektorem.




maxSPL_ECONONaszym zdaniem Light4Me Stage Hexa PAR 18 RGMWA-UV jest najlepszą propozycją mocnego uniwersalnego reflektora LED PAR na rynku. Zupełnie obiektywnie 🙂 Jest przy tym na tyle niedrogi, że przy swojej mocy i zaletach powinien znaleźć się na liście zakupów nie tylko domów kultury, szkół czy niewielkich firm nagłośnieniowo-oświetleniowych obsługujących eventy. Mogą na niego zwrócić uwagę średnie firmy rentalowe szukające taniego, mocnego i uniwersalnego reflektora z UV. Ten reflektor jest wart zainteresowania!

 


 

Możliwości

poziom_15

Odwzorowanie kolorów

poziom_6

Jakość wykonania

poziom_6

Opłacalność

poziom_20

Ocena ogólna

poziom_15


Do testów dostarczył: Music Express


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


TAGI: Light4Me Stage Hexa PAR 18 RGMWA-UV test, mocny tani LED PAR, najmocniejszy reflektor LED PAR do 1000 zł, uniwersalny mocny LED PAR z UV, jaki mocny reflektor LED PAR z diodami białymi i amber polecacie?, mocny LED PAR do sirmy nagłośnieniowej eventowej

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama