Reklama
Reklama

Light4Me Magic PAR 64 RGBA, Compact PAR 7 Tri LED, Magic QUAD PAR RGBW, Magic HEXA PAR RGBWA-UV – LED PARy

Music Express od początku istnienia specjalizuje się w oświetleniu estradowym i scenicznym. Świadomość rynku i jego potrzeb uzyskana dzięki bezpośredniemu kontaktowi z ostatecznym odbiorcą oraz niespokojny duch i pasja właściciela firmy zaowocowały powstaniem marki Light4Me. Jesteśmy właśnie świadkami pisania nowego rozdziału w historii Light4Me. Czy również nowego układu sił wśród marek oświetlenia estradowego dostępnego w Polsce?

 Artur Wojciechowski, Krzysztof “Kisiu” Wojciechowski, Radek Barczak

 




 


W ofercie Light4Me pojawiły się nowe modele świateł estradowych i to w liczbie aż 30 różnych urządzeń, od LED PARów, przez ruchome głowice LEDowe, nietuzinkowe wieloelementowe ruchome urządzenia oświetleniowe, po mocne ruchome głowice typu Beam na nowoczesnych żarówkach wyładowczych. Do testowania dostaliśmy z Music Express na początek 4 modele LED PARów oraz niewielką ruchomą głowicę LEDową, która będzie bohaterem osobnego testu. W tym teście przyjrzymy się bliżej LED PARom, które od pierwszego kontaktu zwróciły uwagę znakomitą jakością wykonania. Nie mogliśmy się w redakcji oprzeć wrażeniu, że gdzieś jeden z modeli już widzieliśmy B-)
 


Proponowana przez Music Express cena na dostarczone do testów LED PARy dla osób obeznanych z rynkiem może zdziwić… Jak na sprzęt tej klasy jest po prostu bardzo korzystna. To są urządzenia kwalifikujące się nie tylko do “klasycznych” zastosowań weselno-eventowych, gdzie celem jest oślepianie gości weselnych i uczestników imprez 🙂 Wydaje się, że trzy spośród czterech nadesłanych modeli, pod względem parametrów i właściwości, znakomicie sprawdzą się w zastosowaniach semi-pro i pro, w małych i średnich salach koncertowych, w domach kultury, klubach muzycznych, mniejszych scenach teatralnych, scenach eventowych i przy wystroju eventów.

RED


Od początku  zwróciliśmy też uwagę na 3-letnią gwarancję producenta, z wymianą sprzętu na nowy w razie pojawienia się usterek. Dość… szokująca oferta. I wyjątkowa. Świadcząca o wielkiej pewności swoich urządzeń producenta – choć sprzęt jest produkowany w Chinach. Jak to możliwe?
W Chinach produkuje się teraz wszystko. Ocenia się, że 60-70% sprzętu z branży Prolight + Sound jest produkowana w Państwie Środka. Produkowane są podzespoły, jak i kompletne urządzenia, od najtańszych z najtańszych, po zaawansowany sprzęt wysokich technologii. Fabryki są do “wynajęcia”. Na linii produkcyjnej, gdzie dzisiaj wytwarzane są przykładowo LED PARy Cameo czy Showtec, jutro mogą się produkować Twoje urządzenia. Fabryka jest do dyspozycji biznesmanów z całego świata dysponujących gotówką 🙂 . Nie jest też tajemnicą, że każdy może zamówić wyprodukowanie określonych urządzeń pod swoją marką. Trzeba tylko zamówić tego sprzętu kilka kontenerów, żeby to było opłacalne. W zagwarantowaniu dobrej jakości… pomaga dobry osobisty kontakt z kierownictwem fabryki. I niezbędne są jeszcze dwa elementy: znakomicie od strony prawnej napisany kontrakt oraz znakomita kontrola jakości towaru… Proste? Niekoniecznie.


A to nie koniec trudności. Nie każdy jest w stanie tak dobrać komponenty i konstrukcję, by móc sobie pozwolić na zaproponowanie Klientom 3-letniej gwarancji. Zaznaczmy, bo to niezwykle istotne – z wymianą sprzętu na nowy, w razie pojawienia się usterek. Na taki ruch może sobie pozwolić tylko ktoś, kto spełnia wszystkie powyższe warunki, a do tego znakomicie orientuje się w niuansach konstrukcyjnych urządzeń oświetleniowych i charakterze (z)używania konkretnych typów urządzeń. Projektując urządzenia w cenie tak budżetowej, jak testowane LED PARy  i oferując tak długą gwarancję trzeba wiedzieć, gdzie można “oszczędzić”, a gdzie wręcz nie wolno. Które elementy konstrukcyjne są narażone na największe ryzyko uszkodzenia, a które raczej się nie uszkadzają.


Przyglądając się konstrukcji nadesłanych LED PARów od razu widać, że to solidne i przemyślane konstrukcje bazujące na skutecznych i sprawdzonych rozwiązaniach. Tu nie ma eksperymentów. Jest solidność. Z pewnością nie projektował ich “po taniości” amator szukający złudnego szybkiego zysku. Obudowy są solidne, metalowe, odlewane z aluminium, zaś wszelkie inne elementy metalowe są o grubości gwarantującej sztywność konstrukcji. Pasywne radiatory są “wydatne” i będą gwarantować skuteczne chłodzenie. Elementy ruchome, jak pałąki / uchwyty mają solidne elementy dokręcające i mocujące. Wszystkie modele mają wejście i wyjście DMX. Wszystkie poza modelem Compact PAR 7 TRI LED są wyposażone w “podaj dalej” zasilania. Wszystkie mają wyświetlacze LCD z łatwą możliwością wyboru programów, trybów pracy i konfiguracji. Zobaczmy, co proponują poszczególne urządzenia.


Light4Me Magic PAR 64 RGBA
 


To najtańsze urządzenie w teście. Zaskakuje niską wagą (1.6 kg) i niewielkimi gabarytami (289x299x105 mm), co zwłaszcza w przypadku instalacji na niewielkich i ciasnych scenach będzie ogromną zaletą. Świetną sprawą jest wyposażenie w dwa gniazda zasilania – wejścia i wyjścia “podaj dalej”. Umożliwia to połączenie w jednym łańcuchu przy napięciu 230-240V nawet 31 urządzeń. Pobór mocy to 32 W.
Źródłem światła są klasyczne 10-mm soczewkowe diody LED, których w Magic PAR 64 RGBA jest 177. Prócz klasycznych diod dających światło RGB (red 30 szt, green 48 sztuk, blue 45 szt) mamy 45 szt diod amber (kolor bursztynowy). Maksymalnie z odległości 2 metrów przy włączonych wszystkich diodach uzyskiwane jest światło o jasności 750 luxów. Maksymalna jasność dla poszczególnych kolorów to:

  • Red – 105 luxów
  • Green – 250 luxów
  • Blue – 275 luxów
  • Amber – 100 luxów.

 

AMBER

Diody bursztynowe pozwalają nie tylko uzyskać tę barwę, ale bursztynowe światło, zwłaszcza jako domieszka do “białego”, stanowi ocieplenie tonalne barwy nadając bardziej naturalny odcień. Producent podaje kąt świecenia 30 stopni, ale realnie jest on mniejszy. Plama światła jest bardzo jednolita, ale o zarysowanej krawędzi światła. Efektywny zasięg sięga 7-8 metrów. Mocną stroną tego PARa jest rozbudowana – jak na tę klasę cenową sprzętu – warstwa sterowania. Urządzenie ma 6 trybów pracy:

  • wbudowane programy
  • tryb automatyczny
  • tryb DMX
  • tryb Master/Slave
  • tryb sterowania dźwiękiem
  • tryb statycznych kolorów.


Do obsługi mamy 4 klawisze funkcyjne i 4-cyfrowy wyświetlacz LED. Wbudowanych programów jest 10, można ustalić szybkość ich działania. Możliwe jest również ustawienie efektu strobo. W trybie Auto uruchamiane są po kolei wbudowane programy. Do dyspozycji są 4 tryby DMX: 1-kanałowy, 4-, 5- lub 7-kanałowy. Funkcja pozwalająca określić dane urządzenie w łańcuchu jako Master lub Slave przydaje się zwłaszcza w zastosowaniach instalacyjnych, eventowych – wówczas “słucha poleceń” od innego urządzenia w łańcuchu DMX. Mamy również tryb sterowania dźwiękiem z 32-stopniową regulacją czułości.
Uchwyt jest solidny, podwójny umożliwiający wykorzystanie ich jako nóżku. Jeden pałąk jest typu omega, umożliwiając w łatwy sposób montaż przy pomocy haka na kratownicy. Skuteczne zaciski pozwalają na łatwe dobranie odpowiedniego kąta świecenia. Istotną zaletą jest możliwość pracy w zakresie temperatur od -10 stopni C do +40 stopni C. Obudowa skutecznie pochłania i równomiernie rozprowadza ciepło tak, że LED PAR nie nagrzewa się zbytnio.


 

maxSPL_ECONOLight4Me Magic PAR 64 RGBA kosztuje poniżej 200 zł. Świetnie się sprawdzi zwłaszcza w sytuacjach eventowych, zespołów coverowych, niewielkich scen oraz jako wyposażenie mobilnych DJów. I wszędzie tam, gdzie budżet jest bardzo ograniczony, czyli na przykłąd w szkołach. To naprawdę solidna i kompaktowa konstrukcja, z szerokimi możliwościami sterowania, podnoszącym klasę “świecenia” zespołem diod koloru bursztynowego (Amber). Do tego jak na tę technologię daje relatywnie mocne światło – w porównaniu do podobnych rozwiązań innych producentów które mamy na magazynie, za każdym razem Magic PAR 64 RGBA plasował się w czołówce, pod każdym względem, wygrywając przy tym niewielkimi gabarytami, solidnym mocowaniem i… ceną.
 



Light4Me Compact Tri 7 PAR
 


To mocny i efektywny LED PAR typu wash, z 7 zintegrowanymi promiennikami LED o mocy 3W każdy. Pobór mocy to 30 W (w instrukcji obsługi podano 32 W). Daje mocny, rozproszony snop światła o szerokości 40 stopni. Z odległośi 2 metrów daje ponad 1700 Luxów. Skuteczny zasięg sięga nawet 13-14 metrów. Compact Tri 7 PAR jest przy tym niewielki i lekki – przy wymiarach 275x290x115 mm waży 2.65 kg i doskonale sprawdza się przy montażu na mniejszych kratownicach.

BLUE
 

Zbliżony konstukcyjnie LED PAR już testowaliśmy, choć w sporo wyższej cenie B-) W wersji Light4Me obudowa jest koloru czarnego. Kołnierz jest odlewanym elementem aluminiowym pełniącym funkcję radiatora. Chłodzenie jest pasywne, bez użycia wentylatorów, co przy mocy i skuteczności tego LED PARa jest dużą zaletą. Sprawdzi się dzięki temu w instalacjach teatralnych lub sal koncertowych, gdzie grana jest muzyka akustycznie, choćby muzyka klasyczna czy chóralna. Znakomicie sprawdzi się również w obiektach sakralnych, czy jako element oświetlenia wnętrz na eventach. Jak na tę klasę – i cenę – zasięg świecenia jest naprawdę spory, co pozwala również na niewielkie implementacje koncertowe i estradowe, w tym również jako set oświetleniowy DJów i zespołów weselnych.

maxSPL_ECONOZ tyłu na panelu jest opcja wyboru programów z pamięci urządzenia, mamy możliwość ustawienia szybkości automatycznych zmian programów. Po DMX lub z panelu jest również opcja sterowania dźwiękiem oraz funkcja strobo.  W trybie DMX może pracować na 3-, 4- i 8-kanałach. W 3-kanałowym mamy mieszanie 3 kolorów, w 4-kanałowym dodatkowa funkcja dimmera. W 8-kanałowym mamy dostęp do wszystkich powyższych funkcji i… dużo więcej. Urządzenie może pracować w trybie master “podając” dalej sterowanie lub jako slave odbierając z innego urządzenia master komendy sterowania. Do wyboru trybu pracy bądź ustawiania programów lub kolorów służą 4 przyciski funkcyjne i wyświetlacz LED. Mankamentem jest brak gniazda przedłużającego zasilanie, choć jeśli pracujemy na tych LED PARach, to mamy tego świadomość i jesteśmy na to przygotowani 🙂 Light4Me Compact Tri 7 PAR to jedno z proponowanej promocyjnej cenie 299 PLN niezwykle ciekawa propozycja.

 



Light4Me Magic QUAD PAR RGBW
 


Parametry i budowa mówią same za siebie: 7 4-kolorowych promienników LED o mocy 8 W każdy daje dużo światła. Do dyspozycji są naturalnie diody RGB i do tego dioda świecąca białym światłem. Oto jasność świecenia z odległośni 2 metrów:

  • R – 420lux
  • G – 515lux
  • B – 525lux
  • W – 455lux
  • RGBW – 1795lux

Użyteczny zasięg to około 12-13 metrów. Kąt świecenia to około 25 stopni.  Rozmiary są niezwykle małe – wymiary 240x255x104 mm pozwalają zastosować Magic QUAD PAR RGBW wszędzie tam, gdzie ilość miejsca jest naprawdę ograniczona. Do tego waga na poziomie 2.4 kg świadczy o zastosowaniu lekkich materiałów. Tak też jest – korpus to aluminiowy odlew, zaopatrzony w szczeliny radiacyjne, dzięki czemu nie było potrzeby instalować wentylatory. A to oznacza, że ten LED PAR jest absolutnie cichy.


Producent podaje, że przy poborze mocy 56 W, Magic QUAD PAR RGBW przez złącze zasilania “podaj dalej” umożliwia połączenie w łańcuch do 24 takich urządzeń. Prawdopodobnie jest to nieścisłość. Przy takim poborze prądu ilość możliwych do podpięcia w szereg urządzeń raczej nie powinna przekroczyć 10.
Naturalnie, sterowanie przez DMX oferuje pełną kontrolę nie tylko nad mieszaniem 4 kolorów (czerwony, zielony, niebieski, biały) w trybie 4-kanałowym. W trybie 6-kanałowym dodatkowo mamy dostęp do dimmera oraz strobo. W trybie 8-kanałowym mamy to co dostępne w trybie 6-kanałowym plus dodatkowo dostęp do wyboru jednego z 10 programów oraz opcje programowania czułości mikrofonu w opcji sterowania dźwiękiem. Możliwa jest również praca w trybie Master/Slave. Obsługa jest możliwa nie tylko przez DMX, ale również z panelu sterowania z wyświetlaczem LED.


 


maxSPL_GOLDUchwyty są wyposażone w usztywniające zapadki poprawiające stabilność i ułatwiające dokręcanie śrub motylkowych. Model ten bez problemu można zastosować w aplikacjach koncertowych i estradowych, w teatrach, instalacjach stałych, na eventach. Trąci profesjonalizmem. To model, który mocą, możliwościami (białe światło), skutecznością i solidną obudową powinien zainteresować firmy rentalowe. I ceną – 449 zł! Fakt – Light4Me nie jest riderowym producentem. Ale… Cameo czy Showtec też nie jest 😛 A wiele firm używa w setach eventowych oświetlenia tych marek. Nie zawsze musimy realizować światło na wysokobudżetowych riderowych urządzeniach. Może czas na Light4Me? Do Light4Me Magic QUAD PAR RGBW przekonuje ponadto 3-letnia gwarancja. To model, któremu z pewnością przyjrzymy się bliżej w sezonie…


 

WHITE


Light4Me Magic HEXA PAR RGBWA-UV
 


Jest to LED PAR konstrukcyjnie zbliżony do przed chwilą opisanego modelu Magic QUAD PAR RGBW, jednak wyposażono go w 6 zintegrowanych promienników o mocy 6W dających światło o promieniu około 28-30 stopni. Oto jasność, jaką oferuje ten LED PAR z odległości 2 metrów:

  • R – 184lux
  • G – 354lux
  • B – 274lux
  • W – 353lux
  • A – 164lux
  • UV – 184lux
  • FULL – 1370lux.

 

Czyli jest to “światełko” sporo słabsze od poprzednika, a jednak droższe… Dlaczego? Light4Me Magic HEXA PAR RGBWA-UV ma diody koloru czerwonego, zielonego, niebieskiego, białego i bursztynowego (amber). Jakby tego było mało, generuje również światło UV, czyli ultrafiolet!!! Czy ktokolwiek ma wątpliwości, gdzie to urządzenie będzie święcić największe triumfu? W dyskotekach oraz z zestawach DJów 🙂 A może także w klubach muzycznych?
Efekt ultrafioletu jest przy tym uzupełnieniem sporych możliwości tego LED PARa. Trudno nam znaleźć w ofercie urządzeń w tej klasie cenowej jakikolwiek odpowiednik! Light4Me Magic HEXA PAR RGBWA-UV kosztuje bowiem 649 zł… Fakt, że ma niższą moc i mniejszy zasięg, ale w wielu przypadkach wystarczający. A dodatkowe możliwości w postaci ocieplającego biel amberu i możliwości skorzystania z ultrafioletu może okazać się nieocenione. W DMX do dyspozycji są tryby 6-, 8- i 10-kanałowy, z opcjami strobo i sterowaniem za pośrednictwem dźwięku.


 

maxSPL_PLATINUMmaxSPL_ECONONa ten model również powinny zwrócić uwagę firmy rentalowe. To identyczna, wytrzymała konstrukcja jak w Magic QUAD PAR RGBW, o niewielkich rozmiarach i wadze. Przyjrzymy się bliżej tym LED PARom lada chwila, w sezonie B-)



Podsumowanie

Wiadomo, że aby w pełni sprawdzić efektywności grup tych urządzeń w realnych zastosowaniach koncertowych, estradowych, eventowych czy teatralnych, trzeba by mieć przynajmniej po 4, a najlepiej po 8 lub więcej urządzeń tego samego typu – na takie testy przyjdzie czas już wkrótce, w sezonie. Niemniej nawet pojedyncze egzemplarze na tle konkurencji prezentują się znakomicie. Tak jakościowo, jak funkcjonalnie. I jest to potwierdzone realnymi testami. Nadesłane LED PARy wykorzystywaliśmy w kilku kameralnych koncertach, dwóch niewielkich eventach oraz w przedstawieniu teatralno-kabaretowym. Testy pojedynczych egzemplarzy pozwalają porównać i ocenić charakterystykę poszczególnych modeli względem siebie i względem innych urządzeń. I musimy przyznać, że tak pod względem jakości i dokładności mieszania kolorów, jak pod względem jasności i efektywnego zasięgu modele Light4Me Magix HEXA PAR RGBWA-UV, Magic QUAD PAR RGBW i Compact PAR 7 Tri LED zdecydowanie zasługują na polecenie. Szczególnie godnym polecenia modelem jest wyposażony w promienniki UV model Light4Me Magix HEXA PAR RGBWA-UV – w połączeniu ze strobo pozwala uzyskać spektakularne wręcz efekty. W aplikacjach wymagających dużego zasięgu świecenia, nawet na całkiem sporych scenach, w warunkach koncertowych lub teatralno-kabaretowych, zdecydowanie najlepszym wyborem będzie model Magic QUAD PAR RGBW. Większe PARy – Magic QUAD PAR RGBW, Magic HEXA PAR RGBWA-UV – są wyposażone w białe diody podnoszące zdecydowanie funkcjonalność tych modeli i pozwalające przy ich mocy pokusić się o quasi-profesjonalne zastosowania. Wiadomo, że “Opola” czy “Sopotu” nikt rozsądny na tym świecić nie będzie, ale już nawet na sporych salach koncertowych ośrodków i domów kultury czy klubów muzycznych te dwa modele sprawdzą się znakomicie, a i średniej wielkości plenery są zwłaszcza na mocniejszym Magic QUAD PAR RGBW bez problemu do ogarnięcia.

RGB YELLOW

Żeby nie było za słodko 🙂 Na koniec uwagi krytyczne. Nie ma ich wiele, a przy cenach urządzeń są w sumie… nie na miejscu. Ale trzeba o tym wspomnieć. Jedyne zastrzeżenia jakościowe jeśli chodzi o świecenie, można mieć do precyzji barw z palety odcieni żółtego w najtańszym modelu Magic PAR 64 RGBA bazującym na starszej technologii wieloledowej. Gdy pracuje on w jednej linii z innymi LED PARami RGB wyposażonymi w zingerowane promienniki, odwzorowanie barw żółtego, przy standardowym mieszaniu RGB jest zachwiane, a “umieszany” kolor żółty według nastaw RGB daje delikatne zabarwienie zieleni – zdjęcia robione lustrzanką Nikon D5100 pogłębiją różnicę tonalną – w rzeczywistości nie ma aż takiej różnicy, ot niedoskonałość techniczna pomiaru światła. Niemniej różnica przy mieszaniu z innymi modelami LED PARów była zauważalna.


Drugim zastrzeżeniem dotyczącym z kolei modelu Compact PAR Tri 7 LED jest to, że nie ma wyjściowego złącza zasilania, co w pewnym stopniu może wydłużyć czas montażu na kracie. Więcej “wad” nie zauważono.

RGB WHITE
 

Powszechnie wiadomo, że w naszym pięknym kraju dla odbiorcy pierwszym parametrem rozpatrywanym przy decyzji o zakupie jest cena. Ta w przypadku każdego z zaprezentowanych modeli jest korzystna, a w przypadku niektórych wręcz atrakcyjna. Do tego są to porządnie zaprojektowane i solidnie zbudowane LED PARy oferujące lepszą jakość światła niż przeciętna w danych klasach. I nie zapominajmy, że te LED PARy – podobnie jak wszystkie urządzenia Light4Me – mają rozszerzoną (!) 3-letnią gwarancją wymiany na nowy sprzęt w razie pojawienia się usterki. Jest lepsza oferta na rynku, niż zaprezentowane LED PARy Light4Me. Naszym zdaniem – nie. Do tego to oferta polskiej firmy, polskiej marki. Dla nas wybór jest prosty 🙂 Jedynym problemem będzie zdecydować się, które modele najlepiej odpowiadają naszym potrzebom. My już mamy swoich faworytów. Z pewnością “na ostro” przetestujemy te modele w sezonie. Co i Wam polecamy 🙂

Do testów dostarczył: Music Express

 

GREEN


 


Reklama
Reklama
Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
               
Reklama
Reklama