L-acoustics ARCS Wide i Focus – riderowy kompaktowy system nagłośnieniowy dla firmy rentalowej i do instalacji stałych w klubach muzycznych, salach koncertowych i domach kultury07.10.2013
Tomasz Pawłowski
ARCS jest akronimem od Arrayable Radial Coherent System, co w praktyce oznacza system, którego koherentne moduły odpowiadają promieniom okręgu. ARCS z zasady nie jest systemem wyrównanym liniowo w klasycznym sensie, ponieważ nie ma możliwości kątowania modułów i jeśli źródło punktowe wyobrazimy sobie jako kulę, to ARCS jest w założeniu wycinkiem tej kuli. ARCS Wide i Focus zbudowane są w oparciu o przetwornik 12″ i 3″ driver ciśnieniowy sprzężony z falowodem DOSC. Jeden moduł Focus potrafi wygenerować 137dB. Waży 38 kg i charakteryzuje się kompaktowymi wymiarami. ARCS Wide generuje 135dB jest o 2 kg lżejszy. Kąty promieniowania to 15* x 90* dla ARCS Focus i 30* x 90* dla ARCS wide. Tu pojawia się pierwsza różnica z większym 15″ bratem, u którego znajdziemy tylko 22.5* x 60*. Dodając kolejne moduły możemy utworzyć okrąg promieniujący energię 360* x 90*. ARCS tak Wide jak i Focus wyposażone są w pasywne zwrotnice i nie ma możliwości przełączenia ich w Bi-amp. Do zasilania służą wzmacniacze LA4 lub LA8 które posiadają zaprogramowane presety dla wszystkich produktów L-Acoustics co pozwala na bardzo szybkie uruchomienie systemu. Projektanci założyli wspólny preset dla Wide oraz Focus, co ma logiczne uzasadnienie, ponieważ możliwe jest łączenie obu wersji w jeden system. Przykładem niech będzie zestaw złożony z dwóch Wide-ów (short-throw) i jednego Focusa (far-throw). Różnica w generowanym poziomie ciśnienia akustycznego wynika z większego skupienia energii w Focusie i rzeczywiście jego brzmienie jest wyraźnie jaśniejsze. Moduły łączy się ze sobą za pomocą wsuwanych listw. Dedykowanym subbasem jest SB18m wyposażony w system montażowy pozwalający na podwieszenie ARCS-ów pod nim. Dodatkowe akcesoria to ramy do podwieszania zestawów tak w pionie jak i w poziomie, hak do zawieszania ramy bezpośrednio na kratę oraz mocowanie na statyw. Dzięki takiej różnorodności akcesoriów i elastyczności jaką daje modułowość, ARCS Wide i Focus znajdują dla siebie miejsce jako frontowe nagłośnienie, dogłośnienia (np. front-fill), elementy systemu monitorowego (side-fill, drum-fill razem z SB18m, monitor DJ), czy rozproszona instalacja stała. Konfigurowalność tego systemu jest wyjątkowa. W firmie rentalowej ta uniwersalność w połączeniu z faktem, że to sprzęt absolutnie riderowy, sprawiają, że dzieki systemowi z modułami ARCS Wide i Focus można się pokusić o topowe realizacje nagłośnieniowe. Wielozadaniowość nie zmienia faktu, że L’Acoustics ARCS Wide i Focus doskonale sprawdzają się w instalacjach stałych – możliwość precyzyjnego zaprojektowania kierunkowości propagacji dźwięku to zaleta nie do przecenienia. Zwłaszcza w pomieszczeniach zamknietych, gdzie systemy wyrównane liniowo z uwagi na szeroki kąt propagacji nie zawsze się sprawdzają, system stworzony z modułów L’Acoustics ARCS Wide i Focus okazuje się doskonałym wyborem. Jeśli chodzi o jakość brzmienia – to jest system klasy Premium. Zero półśrodków. Nie dziwi, że systemy zbudowane z L’Acoustics ARCS Wide i Focus pojawiają się w riderach znanych wykonawców zwłaszcza na klubowe trasy koncertowe. L’Acoustics ARCS Wide oglądaliśmy i odsłuchiwaliśmy w firmie Sound & Lights Service w Poznaniu. Mieliśmy również do dyspozycji system złożony z modułów ARCS Wide i basów SB18 na dwie klubowe trasy koncertowe z końcówkami LA4 i LA8. Genialna jest prostota i szybkość instalacji systemu – to doceni się w każdej firmie. Jakość dźwięku, dynamika i efektywność pokrycia dźwiękiem są znakomite. Pełne Pro.
Więcej informacji na stronie producenta L-Acoustics.
Dystrybutor: MBS L’Acoustics ARCS, ARCS wide, ARCS focus, Wi-Fo, kompaktowy system, topowy system nagłośnieniowy do sali koncertowej klubu muzycznego, źródło punktowe, side-fill,out-fill,drum-fill,nagłośnienie do klubu, riderowy system nagłośnieniowy do firmy rentalowej,
|
Aktualności
|
LogowanieTOP AKTUALNOŚCI
|